FANDOM

Yaşamı

Cumhuriyet'in çöküşüne kadar Jedi'ları eğiten büyük üstat. Yaşayan efsane! (Tabi yaşadığı dönem boyunca.) Son dönemlerde yetiştirdiği büyük kişiler arasında karanlık tarafa geçecek olan Kont Dooku ve Jedi düzenini tekrar kuracak olan Luke Skywalker sayılabilir. Cumhuriyetin çöküş dönemine kadar 900 yıl boyunca Jedi'ları eğitmiştir. Hatta bir rivayete göre yaşından dolayı kendi ustasını da eğitmiştir. Karanlık tarafın varlığını öğrendiğinde bir şeylerin ters gittiğini anlamıştı. Çünkü onca yıl boyunca kimse ona karanlık taraftan bahsetmemiş ve o da hiç karşılaşmayınca merak edip araştırmamıştır. Lynx 66'dan sağ kurtulan Jedi'lardan biridir. Anakin Skywalker'ın Darth Vader'a dönüşmesinden sonra büyük bir şok yaşamıştır. Darth Vader'in babası olduğunu bilmeyen Luke Skywalker ise Yoda'dan kendisini eğitmesini istedi fakat Yoda buna pek sıcak bakmadı. Bunun üzerine hayalet formunda dönen Obi Wan Kenobi onu tokatladı ve uygun bir fiyata hızlandırılmış programa girmesi konusunda ikna etti. Sonraları eğitimini yarıda bırakan Luke Skywalker Darth Vader'la çarpışmaya girdi. Elini kaybetti. Yeni el taktılar. Olaydan yaklaşık iki yıl sonra Luke tekrardan eğitime gitti fakat Yoda bu süre içinde hastalanmıştı. Dagobah devlet hastanesinin yoğun bakımına kaldırılmıştı. Yine de Yoda Luke Skywalker'a "Oldun sen bir Jedi şövalyesi olsun sana hayırlı uğurlu." diyerek bir Luke'u Jedi şövalyesi yapmayı başardı. Luke'un eğitimi bittikten kısa süre sonra ölen Yoda ölmeden (güçle bütünleşmeden) önce bir Skywalker olduğunu daha söyledi. Daha sonra ise güçle bütünleşerek öldü.

Padawanları

  • Kont Dooku
  • Ki Adi Mundi
  • Kit Fisto
  • Mace Windu
  • Cin Drallig
  • Oppo Rancisis
  • Rahm Kota
  • Luke Skywalker
  • Ve çocuk öğrenciler

Also on FANDOM

Random Wiki