Fandom

Yıldız Savaşları Wiki

Tek Sith

122pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tek Sith, Darth Krayt'ın YSS 30'larda kurduğu yeni Sith Düzeni'nin adıdır. Bu yeni Sith düzeni Bir Kuralı'na dayanıyordu. Asıl adı A'Sharad'Hett olan Darth Krayt, Tek Sith'in lideriydi. O dönemde başlayan İkinci Galaktik İç Savaş'a, Sith Lady'si Lumiya tarafında katılmayıp gölgelerde kalmayı tercih etmişti. Ancak YSS 127'de kendini göstermiş ve Jedi'ların Ossus Projesi'ni sabote ederek galaksiyi yepyeni bir savaşa sürüklemişti. Bu savaşın sonu Galaktik İttifak için bir son olmuştu.

Fel İmparatorluğu'yla yapılan antlaşma sayesinde tekrardan galaktik sahneye dönen Sith'ler, Sith-İmparatorluk Savaşı'nın ardından galaktik baskınlığı tekrardan ele geçirdiler. Galaktik İttifak'ın sonunu hazırlayan Caamas Savaşı'nın ardından Darth Krayt, Fel İmparatorluğu'nun lideri İmparator Roan Fel'e ve onun İmparatorluk Şövalyesi'ne karşı bir darbe harekatı başlattı. Roan Fel kurtulsa da pek çok İmparatorluk Şövalyesi öldü ve Fel Hanedanı yönetimden düştü. Darth Krayt, kendi galaktik imparatorluğunu ilân etti ve Fel kendi destekçileriyle birlikte Bilinmeyen Bölgeler'e sığınarak Sürgündeki İmparatorluk'u kurmuş oldu.

Tek Sith böylece Darth Krayt'ın Galaktik İmparatorluğu'yla birlikte galaktik güç haline geldi ve sekiz yıl boyunca galaksiyi idare etti.

YSS 130'dan 138'e kadar pek çok zorlukla sınanan Tek Sith, Galaktik İttifak'tan Kalanlar'ın ve Sürgündeki İmparatorluk'un birlşemiş gücüne dayanamadı ve çözündü. Darth Krayt'ın da Cade Skywalker'ın ellerinde ölmesi Tek Sith'i, Darth Nihl'in ellerine bıraktı. Darth Nihl ve beraberindekiler gölgelere çekildiler.

Galaktik İttifak'tan Kalanlar'ın bayrak gemisi Alliance, Dac için savaşıyor. Tek Sith'in galaksiye bıraktığı bir diğer iz de, Mon Calamari (Dac) gezegeninde yürüttülkleri soykırım harekatıydı. Mon Calamari halkının %80'i öylece yok oldu. Geri kalan %20 ise, Sürgündeki İmparatorluk ve Galaktik İttifak'tan Kalanlar tarafından kurtardı.

Also on Fandom

Random Wiki