Fandom

Yıldız Savaşları Wiki

Qui-Gon Jinn

122pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Yavin Savaşı'ndan yaklaşık yüz yıl önce doğan Jinn, bir çocukken Jedi olmak için Coruscant'a gitti. Buradaki özel yetenek sınavlarına girip gerekli olan 65 baraj puanını tutturması gerekiyordu. Fakat çok iyi hazırlanan Qui-Gon 90 puan alarak Coruscant Jedi Akademisini %50 burslu olarak kazandı. Doğduğu gezegen(Dünya) ile bağlarını sürdürdü.Qui-Gon, sekiz yaşındayken Tahl isimli başka bir öğrenci ile arkadaş oldu. On yaşındayken, genç öğrencilerin bir şövalye veya Jedi Efendisi'nin himayesine girebilmek için yeteneklerini gösterdikleri Sergi Günü Turuvasına katıldı. Jedi tapınağında tam bir şenlik havası yaşanıyordu. Havai fişekler, amatör müzik gruplarının performansları, yemekler vs. Qui-Gon burada Kont Dooku'dan ilk ışın kılıcını kazandı. Quixon X101 marka, dönemin pahalı modellerinden Dooku ve Qui-Gon birlikte bir çok görev için galakside ilerlediler. Az gittiler uz gittiler dere tepe düz gittiler. Bu görevlerin en önemlilerinden biri de Senator Blix Annon'u koruma göreviydi. Ama gemilerindeki boşluktan içeri giren uzay korsanları( Aslında tarla fareleri ama Jedi konseyine karşı karizmalarını çizmemek ve "Tarla farelerinden korktuk" diyerek konseyin alay konusu olmamak için korsan saldırısı diye rapor verdiler) yüzünden başarısız oldular. Bu olaydan sonra, kendilerine gelmeleri için Dooku ve Qui-Gon'a usta çırak olarak uzun süre görev verilmemiştir. Verilen son görevin üzerinden iki yıl geçtikten sonra yeni bir görev verilir. Onlar görevden döndükten sonra, uzun zamandır birbirini görmeyen Qui-Gon ve Tahl karşılaştılar. Mutluluktan göz yaşlarına boğulup birbirlerine sarıldılar. Dooku Qui-Gon'u merhamet ile ilgili uyarırken. Dooku, Qui-Gon'a çıraklığının son dönemlerinde merhametinin hayatının en büyük zaâfı olacağını söyleyip ezikledi. Darth Maul Qui-Gon'u öldürürken.

Dooku ayrıca Qui-Gon'u bir arkadaşından gelecek ihanet konusunda uyardı. Ama böyle bir şey hiç olmadı. 

Qui-Gon Jedi ustası olduğunda Obi-Wan'ın ustası oldu. Naboo savaşında Darth Maul ile çarpışmalarının sonucunda Sith Lordu tarafından da öldürüldü.

Also on Fandom

Random Wiki