FANDOM

Padmegreenscrshot.jpg

Padmé Amidala Naberrie, galaktik cumhuriyetin son yıllarında söz sahibi olmuş kadın politikacı. Ticaret Federasyonu'nun Naboo'yu ablukası ve işgali sırasında duyurmuştur. Anakin Skywalker'ın eşi, Prenses ve General Leia Organa ve Jedi ustası Luke Skywalker'ın annesidir.

Biyografi

İlk Yılları

Padmé Naberrie, YŞÖ 46 yılında Naboo gezegeninde Ruwee Naberrie ve Jobal Naberrie çiftinin ikinci kız evladı olarak doğmuştur.

Tahta Çıkışı

Mütevazi ailesinin aksine Padmé, küçük yaşında parlamış, yeteneğini ve zekasını göstermiştir. Küçük bir çocukken kendini kamu hizmetine adadı, henüz 8 yaşındayken Stajyer Parlamento'ya girdi ve senatonun çocuk danışmanı oldu. 12 yaşında Genç Yasama Programı'na kabul edildi ve aynı yaşta Naboo'nun başkenti Theed'in alt kademe vekili oldu.

2 yıl sonra Padmé Naberrie, Naboo'nun kraliçesi seçildi ve görev ismi olarak kendine Amidala'yı seçti. Tehlikeli durumlarda kraliçe, cariyelerinden biriyle kılık değiştirmekteydi. Kraliçe, cariye kılığındayken kendini yalnızca Padmé olarak tanıtırken kraliçe kılığındaki cariyesi Sabé kendini Kraliçe Amidala olarak tanıtıyordu.

Naboo'nun İşgali

Tahta çıkışının hemen ardından genç kraliçe büyük bir krizle karşı karşıya kaldı. Ticaret Federasyonu, Naboo'yu abluka altına aldı ve Kraliçe Amidala'yı ablukayı kabul ettiğine dair bir akit imzalamaya zorladı. Ancak Amidala imzalamadı ve Jedi Konseyi'nden yardım istedi. Kuşatmanın 11. saatinde Qui-Gon Jinn ve Obi-Wan Kenobi adlı iki Jedi tarafından kurtarıldı.

Also on FANDOM

Random Wiki