FANDOM

Script error }}

Ben bir Jedi'ım, tıpkı babamın benden önce olduğu gibi.
―Luke Skywalker[src]

Luke Skywalker Galaktik İç Savaş sırasında Galaktik İmparatorluk'un ve Sith'lerin yenilmesinde önemli bir yere sahip Güce-duyarlı erkek bir Jedi Ustasıdır. Karanlık taraftan geri dönmüş Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker ve Senatör Padmé Amidala'nın oğlu, Shmi Skywalker Lars ve Ruwee Naberrie ile Jobal Naberrie çiftinin torunu, Owen ve Beru Lars'ın üvey yeğeni, Leia Organa'nın ikiz kardeşi Ben Solo'nun amcasıdır. Skywalker ve kız kardeşi, karanlık tarafa yeni geçmiş babaları Sith Lordu Darth Vader'ın haberi olmadan, 19 YSÖ yılında Polis Massa asteroidinde doğdular. Doğum sırasında anneleri öldükten sonra Skywalker kız kardeşinden ayrıldı ve İmparatorluktan gizli bir şekilde Lars ailesi tarafından yetiştirilmek üzere Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi tarafından Tatooine gezegenine götürüldü.

Luke kökenlerinden habersiz bir şeklide büyüdü, fakat amcası R2-D2 ve C-3PO'yuİmparatorluğun Ölüm Yıldızı isimli süpersilahının planlarını taşıyan droidlerisatın aldığı zaman hayatı tamamen değişti. Amcası ve yengesi planları arayan İmparatorluk askerleri tarafından öldürüldükten sonra, Skywalker planları Asi İttifakı'na ulaştırabilmek için bir yolculuğa çıktı, Kenobi tarafından Gücün yolları hakkında eğitildi, Han Solo'yla ve (henüz haberdar olmadığı) kız kardeşi ve İsyan üyesi Prenses Leia Organa ile tanıştı. Kenobi'nın Vader tarafından öldürülmesine rağmen, Skywalker Kenobi'nin ruhunun rehberliğiyle, Asilerle birlikte Yavin Savaşı'na katıldı, Ölüm Yıldızı'nı yok etmeyi başardı.

Asi İttifakı'nın bir üyesi olarak, Skywalker ve Asiler Vader liderliğindeki İmparatorluk kuvvetlerinden kaçtılar, ancak Vader takibindeki üç yıl boyunca onları kovaladı. Asiler kar gezegeni Hoth üzerindeki üslerini bir savaş sonucu terk etmeye mecbur kaldıklarında, Skywalker merhum hocası Kenobi'nin tavsıyesi üzerine bataklık gezegeni Dagobah'a uçtu ve sürgündeki Jedi Ustası Yoda tarafından Jedi eğitimi gördü. Buna karşın, Skywalker Vader tarafından Bespin'in Bulut Şehri'nde tuzağa düşürüldü, orada Sith Lordu ile ışınkılıcı düellosuna girişti; sonuç olarak babasının aslında Vader olduğunu keşfetti ve bu sırada bir elini kaybetti.

Bir yıl sonra, suç lordu Hutt Jabba tarafından Tatooine'de esir tutulan Han Solo'nun kurtarılmasından sonra, Skywalker Endor Savaşı'nda savaştı, Vader ve Galaktik İmparator Sheev Palpatine, aynı zamanda Sith Lordu Darth Sidious, ile yüzleşmesi gerektiğini fark ettiğinde teslim oldu. Sidious onu Gücün karanlık tarafına çekmeye denese de, Skywalker kendini bir Jedi olarak ilan etti ve başarılı bir şekilde Vader'ın içindeki iyiliği ortaya çıkarmayı başardı; aydınlığa geri dönen Anakin Skywalker kendi canı pahasına Sidious'u yok etti. Skywalker sayesinde savaş Asilerin lehine bitti ve Endor'da bu zaferi kulayan müttefiklerine katıldı.

İmparatorluğun çöküşünden sonra, Skywalker Jedi Düzeni'ni yeniden tesis etmek amacıyla bir tapınakta yeni bir Jedi nesli yetiştirmeye başladı. Ancak Skywalker, çırağı ve yeğeni Ben Solo tarafından ihanete uğradı; Snoke'un etkisi altında karanlık tarafa geçip Kylo Ren adını aldı, ve Skywalker'ın tüm Padawan'larını yok etti. Luke kendini suçlu hissetti ve ilk Jedi Tapınağı'nı bulmak üzere yola çıkarak tüm galaksiden kayboldu. Yıllar sonra Luke, R2-D2 ve Lor San Tekka'da parçaları bulunan bir haritayı birleştirerek Luke'un yerini öğrenen Rey isimli Güce-duyarlı bir genç kız tarafından bulundu.

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  2. Star Wars: Galactic Atlas
  3. Şablon:SW
  4. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  5. 5,0 5,1 Şablon:Databank
  6. A New Hope: The Princess, the Scoundrel, and the Farm Boy
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor
  8. 8,0 8,1 8,2 Star Wars: Bölüm V İmparatorun Dönüşü
  9. 9,0 9,1 Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü
  10. Kan Bağı

Also on FANDOM

Random Wiki