Wikia

Star Wars Turk

Luke Skywalker

Talk0
93pages on
this wiki
Luke Skywalker.jpg

Luke Skywalker, Yeni Jedi Düzeni'nin kurucusu.

Luke Skywalker, Galaktik İç Savaş’ta Galaktik İmparatorluk’un yok edilmesine, Yeni Cumhuriyet’in kurulmasına yardım etmiş efsanevi bir savaş kahramanı ve Jedi’dı. Yeni Jedi Birliği’nin de kurucusuydu.

Düşmüş Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker’ın ve Naboo’nun eski kraliçesi ve senatörü Padmé Amidala’nın oğlu olarak YSÖ 19’da doğmuştu. Luke Tatooine’de büyümüştü ve İmparator Palpatine ve babasından –Sith’in Karanlık Lordu olan Darth Vader’dan- saklanmıştı. YSÖ 0’da, Skywalker’ın hayatı sonsuza kadar değişti. R2-D2 ve C-3PO adlı iki droidi satın alması onu Jedi Üstadı Obi-Wan Kenobi’den Jedi eğitimi almasına ve Han Solo ve Prenses Leia Organa –henüz bilmese de ikiz kardeşi- ile tanışmasına yol açmıştı. Daha sonra Skywalker Ölüm Yıldızı’nı Yavin Savaşı’nda yok etmiş ve Asi İttifakı’na katılmıştı.

Gelecek yıllarda Galaktik İç Savaş'ın birçok önemli savaşında savaşmış, Rogue Bölüğü’nün kurulmasına yardımcı olmuş ve İmparatorluk güçleriyle galaksi çapında çarpışmıştı. YSS 3’te, Skywalker Hoth Savaşı’na katılmış, Jedi Üstadı Yoda’dan Jedi eğitimi almış ve Sith Lordu Darth Vader’ın aslında babası olduğunu öğrenmişti. YSS 4’te Endor Savaşı’nda savaşmış ve babasını Aydınlık Taraf’a döndürmeyi başarmıştı. Skywalker sayesinde Palpatine öldürülmüş ve İmparatorluk parçalara ayrılmıştı. Bir sene sonra Yeni Cumhuriyet kurulmuştu.

Gelecek on yıl boyunca, Yeni Cumhuriyet yavaşça İmpartorluk'tan Kalanlar'ı temizlerken Skywalker galaksi çapında barışın korunmasında yardımcı olmuştu. Palpatine birçok klon bedeniyle geri döndüğünde, Luke geçici olarak Karanlık Taraf’a geçmiş ve yeniden canlandırılmış İmparator’un çırağı olmuştu. Ancak arkadaşları yardımıyla kurtuldu ve Jedi Birliği’ni diriltme işine devam etti. YSS 11’de Yeni Jedi Birliği’ni kurdu. Jedi Praxeum’unda Güç’e hassas öğrencilerine Güç’ün yolarını öğretmeye başladı ve yeni Jedi’ların ilki olarak kaderini yerine getirdi. Bu yeniden doğuş sırasında Skywalker ve çıraklarını zorlayan çeşitli zorluklar çıktı. Bunlara Kara Filo Krizi, Almanian Yükselişi ve Waru'nun cezbedişleri de vardı; ama Skywalker Jedi arkadaşlarına ve dostlarına bu zorlukları aşmada yardımcı oldu. Bu sırada, birçok başarısız ilişkinin ardından, Luke Jedi meslektaşı ve eski İmparator’un Eli olan Mara Jade ile evlendi. Evlilikleri YSS 19’da olmuştu.

Grand Jedi Master Luke Skywalker.jpg

Büyük Jedi Üstadı Luke Skywalker, Sürü (Swarm) Savaşı sırasında Güç Yıldırımı kullanırken.

Galaktik İç Savaş’ın sona erişinin altıncı yılında Skywalker, Yeni Jedi Birliği’nin lide

ri olarak, Yuuzhan Vong Savaşı’nda öne çıkmıştı. Yuuzhan Vong Savaşı, galaksi dışı bir tür olan Yuuzhan Vong’ların bilinen galaksiyi istilasıydı. Savaş sırasında Skywalker’ın karısı bir oğlan çocuğu doğurdu. Luke’un eski ustasının anısına çocuğa Ben adını verdiler. Skywalker sayısız savaşa göğüs gerdi, buna Yeni Cumhuriyet’in çöküşü ve Coruscant’taki evinin düşüşü de dahildi. Buna rağmen yeni bir devlet kuruldu. Bu devlet kendini Bağımsız İttifakların Galaktik Federasyonu olarak tanımlıyordu. Ölümcül Yuuzhan Vong Savaşı'nın bitmesiyle galaksi rahat bir nefes aldı. Üstat Skywalker ise, İkinci Coruscant Savaşı'nda gösterdiği üstün başarıyla akıllarda kaldı.

Around Wikia's network

Random Wiki