FANDOM

...oldukça düzgün konuşan kaçakçısın.
Kaçakçı? Fazla küçük oldu. Ben daha çok... galaktik bir girişimciyim.
Hera Syndulla ve Lando Calrissian

Lando Calrissian insan ırkından bir erkek, kaçakçı, kumarbaz, kart oyuncusu, Bulut Şehri'nin yöneticisi ve sonradan da Asi İttifakında bir general. Sabacc oyununda Han Solo'ya kaybetmeden önce Millenium Falcon'un sahibi Lando idi. Calrissian, Falcon'u kaybettikten sonra kaçakçı kariyerini bırakıp bir girişimci olmaya karar verdi. Lothal gezegenine küçük madencilik operasyonları kura kura sonunda Bespin şehrinin göklerinde olan Bulut Şehri'nin yöneticisi oldu.

Galactik İç Savaş sırasında oğlu Luke Skywalker'ı tuzağa düşürmek için Bulut Şehri'ne gelen Darth Vader, tuzağın bir parçası olarak, Calrissian'ı, Solo ve Prenses Leia Organa'nın da dahil olduğu bir grup İsyancıyı kandırması için zorladı. Vader, Bulut Şehrinden bir imparatorluk mevcudiyeti olmadan ayrılacağına söz vermesine rağmen, Calrissian anlaşmanın artık tahammül edemediği noktaya kadar değiştirildiğini hissetti. Calrissian vatandaşlarını Galaktik İmparatorluğun varlığına ve yaklaşan işgaline karşı uyardı ve bir tahliye emri verdi. İsyancıların, Boba Fett tarafından karbonit içinde dondurulmuş olan Solo'yu kurtarmasına yardım etti ancak Boba kaçmayı başardı.

Calrissian, İsyancı İttifakı'na katıldı ve Solo'yu bulmak için yola çıktı. Onu, Tatooine'deki Jabba'nın Hutt sarayında olduğunu öğrendikten sonra Calrissian, onun kurtarılmasına yardım etti. Asiler filoya geri döndüler ve Calrissian'a general unvanı verildi ve bunun üzerinde Calrissian, Ölüm Yıldızı II'ye düzenlenen saldırıya liderlik etmek için gönüllü oldu. Savaş sırasında Millennium Falcon'u kullandı ve gemisini savaş istasyonunun çekirdeğine sürerek onu yok edecek vuruşu ateşledi.