Fandom

Yıldız Savaşları Wiki

Jyn Erso

122pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Script error

Senin davranışların, Jyn Erso, hep beklenmedik.
―K-2SO, Jyn Erso'ya[src]

Jyn Erso, ayrıca Liana Hallik, Tanith Pontha, Kestrel Dawn takma adları, ya da Stardust lakabıyla bilinir, Cumhuriyeti Yeniden Kurma İttifakı'nın kilit bir üyesi ve eski bir suçlu olan dişi insan asker. İsyana, Galaktik İmparatorluk' a karşı verilen savaşta çavuş rütbesiyle hizmet etmiştir. Buzul bir gezegen olan Vallt'taki Ayrılıkçı hapishanesinde, 22 YSÖ yılında, Galen Walton Erso ve Lyra Erso'nun kızı olarak dünyaya gelmiştir. Babası Galen, bilgisi hem Galaktik Cumhuriyet hem de Bağımsız Sistemler Konfederasyonu tarafından aranan bir bilim insanıdır. Altı aylıkken babasının geçmişteki bir dostu olan Orson Callan Krennic tarafından kurtarılmış, ardından sonrakı birkaç ayı Coruscant gezegeninde geçirmiştir.

Klon Savaşları'nın sonunda Jyn, Lokori gezegeninde yaşamaktaydı fakat İmparatorluğun kuruluşuyla Coruscant'a geri döndü.  Galen'nın sürdürülebilir enerji projesi olarak öne sürülen kyber kristali üzerine araştırmasının aslında bir süpersilah amacıyla geliştirildiği ortaya çıkınca, Erso'lar asi Saw Gerrera'nın yardımıyla Lah'mu adında ücra bir gezegende inzivaya çekildiler.

Yıllar sonra, Krennic yerlerini tespit etti, Jyn'in annesini öldürdü ve Galen'ı çalışmasına devam edebilmesi için esir aldı. Jyn, Gerrera ile kaçtı ve on altı yaşında terk edilene dek onun aşırı uç asi grubunun bir üyesi idi. Tek başına hayatta kalmaya mahkum olunca, Jyn yumruk yumruğa dövüş dahil çeşitli yetenekler geliştirdi.

0 YSÖ'de, Jyn Asi İttifakı tarafından ele geçirildi ve Güce inananlar için kutsal olan Jedha ayına Gerrera ile buluşmak amacıyla gönderildi. Başlarda asilerin davasını önemsemese, babasının İmparatorluğun süpersilahi Ölüm Yıldızı hakkındaki hologram kaydını izledikten sonra tavrı değişti, yardım etmeye karar verdi. Yıldırımlı bir iklime sahip Eadu gezegenine babasını kurtarmak için gitti, fakat babasının İttifak'ın attığı bir proton torpidosu sonucu aldığı ağır yaradan dolayı başarısız oldu. Ölüm Yıldızı planlarının İmparatorluk kontrolündeki Scarif gezegeninde olduğunu bildiğinden, Jyn, yeni kurulan "Rogue One" bölüğü eşliğinde gezegen üzerindeki İmparatorluk güvenlik compleksine sızdı ve savaş istasyonunun teknik okumalarını ele geçirdi. Dosyaları İttifak Filosu'na iletmeyi başardıktan kısa bir süre sonra Ölüm Yıldızı'nın süperlazerinin yol açtığı patlama nedeniyle hayatını kaybetti.

Görünümler

Kanon olmayan görünümler

Kaynakça

Şablon:Scroll box

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Catalyst: A Rogue One Novel
  2. 2,0 2,1 2,2 Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  3. 3,0 3,1 3,2 Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi
  4. 4,0 4,1 Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi roman

Also on Fandom

Random Wiki