FANDOM

Jedi Düzeni Gücün aydınlık tarafını kullanan Jedilar tarafında 5022 BBY yılında kurulmuştur.Jedi Düzeni antik bir Peacekeeping organizasyonudur.İmparatorluğun yükselişinden önce Jedi Düzeni Galakside ve Galaktik Cumhuriyette barış koruyucuları olarak biliniyorlardı.Genellikle diplomat olarak bilinen Jedilar tıpkı Sithler gibi ışın kılıçları kullanıyordular.Jedi Yüksek Kurulu tarafından yönetilen Jedi Masters genç Padawalıları Jedi Şövalyeleri olarak tam statüye erişene kadar Kuvvet ve Jedi Yasası'nın yolları konusunda talimat verecekti. Jedi, Coruscant'daki Jedi Tapınağı'nda merkezlenmiş ve tapınağı bir operasyon üssü olarak kullanıyordu; görevlerden gönderileceklerdi, Kuvvetlerin doğasını, tarihsel hesapları veya başka yollarla geniş Jedi Arşivlerinden inceleneceklerdi.

Yavin Muharebesinden binlerce yıl önce, Jedi, yenilgiye uğradıklarına inandıkları ölümcül düşmanı Sith'e karşı savaşlarla karşı karşıya kaldı. Bundan sonra Jedi Düzeni, barışa dayalı bir örgüt olarak hizmet etti - Galaktik Senato yönetiminde bin yıllık barış döneminde yasayı ve düzeni korumak. Bununla birlikte, Geonosis Muharebesi öncesi, sırasında ve sonrasında, Jedi, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nı yenip, nihai olarak bilinen galaktik çatışmayı sona erdirmek için, Cumhuriyetin Büyük Ordusu'nu subay olarak yönetme sorumluluğunu üstlendi. Klon Savaşları. Onlara göre savaş, Darth Sidious'un -Sith Lord'un galakside Yüksek Şansölye Sheev Palpatine olarak bilinen Jedi Emirini yok etmek üzere tasarlanmıştı.

Also on FANDOM

Random Wiki