Fandom

Yıldız Savaşları Wiki

Jedi

122pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Jedilar gücün Aydınlık Tarafını kullanır ve evreni barış içinde tutarlar. Aslında bana göre Jedilar kötüdür, sadece iyilik maskesine bürünürler. Jediların tarihi Sithlerden bile eskidir. Yeni Jedi Düzeninin en uzun üyesi ve onlarca Padawanı yetiştiren Usta Yoda idi. Kısaca rütbelerine göz atalım.

Youngling:Yeni yetmeler. Eğitilip Padawan olma yolunda ilerlerler.

Padawan:Jedi Düzeninin düşük bir sembolü. Bundan sonra bir hocaları olacaktır. Jedi Knight (Şovalye) olma yolunda ilerler. Ve bu rütbeye geçer geçmez kendini adayacağı yolu seçer. Yolları aşağıda anlatacağım.

Jedi Knight:Jedi düzeninin şovalyeleri. Artık bir hocası yoktur, kendine eğitmek üzere bir Padawan alabilir. Jedi Master olmak ve konseye girme yolunda ilerler.

Jedi Master:Gücün aydınlık Tarafında ustalaşmış Jedilar. Tabi ki Ustaların karanlık tarafa geçme riskleri yoktur. Konseyde yer alırlar, düzende bir karar verilecekse birlikte karar alırlar.

-Birde Jediların izleyeceği yollar vardır onlara da bir göz atıp tarihe yeniden dönelim.

Jedi Guardian:Işın Kılıcı ve saldırı yönünde ustalaşmış jedilar. Kılıç renkleri mavidir. Gücün yolunu öğrenmeye fazla zaman ayırmazlar, bu yüzden gücü bir Consular veya Sentinel gibi kullanamazlar. Dengi Sith Marauder.

Jedi Consular:Gücün Aydınlık Tarafından ustalaşmış jedilar. Ustaların geneli Consular'dır. Maalesef saldırı ve ışın kılıcı kullanımına fazla zaman ayırmadıkları için saldırı konusunda iyi değildirler. Kılıç renkleri yeşildir. Dengi Sith Lord.

Jedi Sentinel:Hem saldırı hem de güç kullanımında ortak bir köprü kurmuş jedilar. Kılıç renkleri sarı veya mordur. Dengi Sith Assassin.

Jedilar ayriyeten Galaktik Cumhuriyete'de yardımda bulunurlar. Evrenin barış ve Cumhuriyet düzeniyle yönetilmesini isterler. Usta jedilar öğrencilerine Gücün Karanlık Tarafını ve Sithleri bir öcü gibi gösterir :) Oysaki savaşta her şey mübahtır, jedilar ve cumhuriyet bu yüzden dağıldılar. Jediların izlediği strateji tamamıyla yanlıştı. Şansölye'nin bir Sith Lordu olduğunu her savaşı desteklediğinde farkedemedikleri, Anakin'i dışlamaları (Hani Jedilar duygularıyla hareket etmezdi ? Jedi Kodu ne oldu ?), Mace Windu vs Palpatine duellosunu Windu kazandığında Palpatine'i tam öldürecekken Anakin bu jedi yolu değil dediğinde Windunun duygularını kontrol edemeyip saldırması ? Bir jedi ustası bile Jedi kodunu takip edemiyor.Yoda inzivaya çekilirken Palpatine çoktan üstünde gezegen yoketme silahı ismi eksik bir silah geliştirdi. Buradan anlayacağınız Jediların stratejisi temeliyle yanlıştı. Sadece 1 kişi bütün cumhuriyeti ve Jedi düzenini dağıtmayı başarabildiyse... Evet Anakin Karanlık Tarafa katıldı, fakat yozlaşmış Jedi düzenini'de dağıttı. Kehanet yerine geldi yani.

Also on Fandom

Random Wiki