FANDOM

Örgütsel bilgi

Yonetim birimi

Je'daii Konsey [1]

Personel görevlisi

Merkez

Tython [2]

İnançlar

Kutsal metinler

Je'daii Kodu [2]

İlahlar

Mekanlar / tapınaklar

Emanetler / eserler

Tho Yor [3]

Törenleri

Büyük Yolculuk [4]

Tarihi bilgi

Kuruluş Tarihi

36.453 BBY [3] den kısa süre sonra 

Menşe gezegeni

Tython [3]

kurucu

Tho Yor'dan Hacılar [3]

Çöküş tarihi

25,783 BBY de Jedi Düzeni oldu 

Diğer bilgiler

Önemli üyeler

Çağ (lar)

Cumhuriyet Öncesinde [2] [Kaynak]:

Işıkta bir karanlık ve karanlıkta bir ışık var. Hepimizin yolu budur. Ne Boganın ne de Ashla'nın esiri olun.  Dengede yaşamak için çabalayın. Tython'un bize öğrettiği gibi, Aksini yapmak ise tehlikelidir. Ve tehlike orada - daima. "

Ketu [src]

Je'daii Düzeni, galaksideki Derin Çekirdekte, Gezegeni Tython'da Gücün inancına ve yerine getirilmesine bağlı olarak birleşmiş eski bir organizasyondur. Tython'un misafirperver olduğu bir kuvvet olan Güç'te bir denge kurmaya odaklanan Je'daii, Güç'ü bir bütünün üç yönü olarak gördü; Ashla (Işık), Bogan (Karanlık) ve Bendu (denge).  Onlar Güc'teki bu ikiliği Tython'un gece gökyüzünde temsil edilen iki doğal uyduları biçiminde gördüler ; biri ışık altında yıkandı , Ashla, bir diğeri karanlıkta örtüldü., Bogan. Denge görüşleri doğrultusunda, ışığa ya da karanlığa çok fazla düşen Je'daii lar dengeye dönünceye kadar meditasyon yapmak için karşı aya sürüldü .

Je'daii Düzeni'nin Tython'daki varlığı dokuz Tapınak arasında dağıtıldı ve her birinin başına bir Je'daii Tapınak Ustası geçti . Düzende hakimiyet kazanmak için, tüm Je'daiilerin farklı zanaat becerileri kazanmaları için Tapınakların her birisine gitmeleri bekleniyordu. Düzen, önemli konuları kararlaştıran ve Düzeni yöneten dokuz Tapınak Ustası'ndan oluşan Ustalar Konseyi tarafından yönetildi. Tython'da binlerce yıldır galaksinin geri kalanından tecrit edilerek hayatta kalan Düzen, Sonsuz İmparatorluğa bir Force Hound'un gelmesiyle derinden sarsıldı..

Hound'un ilk çarpışmasının ardından Tython'da inişini takip eden yıllarda bir ayrışma Düzenin kuruluşunu sarstı.Tarihte aydınlık ve karanlık yan felsefeler arasındaki ilk çatışma olarak bilinen kanlı bir iç savaşın ardından , karanlık taraf tutkunları Jedi Düzenini gelişirken yönlendirildi. Büyük bir grup Jedi Tython'danayrıldı ve sonunda Ossus'ta barışın savunucuları olarak Galaktik Cumhuriyet'e katılarak yeni bir ev buldular .

Tarih Düzenle

Erken tarih Düzenle

Çevrelerindeki dünyayı gözlemleyerek, bir gökyüzünde iki ışık yaktı - Aydınlık Ashla ve Karanlık Bogan - ve Gücün iklimsel açıdan aydınlık ve karanlık olduğunu anladılar: Işık karanlığı tanımlarken, karanlık da ışığı yaptı. Tython şiddetli fırtınalarla ve sarsıntılarla dengesizliğe tepki gösterdi ve böylece gezginler kendilerini bir denge arayışında buldular ve Jeolojik olarak " Mistik merkez " anlamına gelen Dai Bendu terimi olan Je'daii haline geldi . "Sadece denge uyumuyla Je'daii barışçıl bir dünya sürdürebilirdi. "
-Ketu [src]

YSÖ 36.453 te, Tho Yor - galaksiye dağılmış sekiz büyük piramit gemisi - Ando Prime, Kashyyyk, Manaan, Ryloth ve Dathomir de dahil olmak üzere, üzerinde bulundukları gezegenlerin sakinlerini çağırdı. Güç aracılığıyla , Tho Yor, etraflarındaki güce duyarlı olanları, yıldız gemilerine binmek için ikna etti. ve piramit gemileri daha sonra üzerinde oturduğu gezegenlerden ayrıdılar ve galaksiye yerleştiler. Tho Yor daha sonra galaksiyi gezdi, diğer birçok türden güç-duyarlıları topladı, böylece, sekiz gemi, Derin Çekirdek'e birlikte yolculuk ettiler. Onlar, daha sonra Koorivar olarak bilinen türlerin yanı sıra WookieeSelkathTwi'lekMiralukaIktotchiCatharDevaronianNoghriSithTalidZabrakMirialanİnsan,Sullustan, ve Krevaaki  türlerinin üyelerini taşıdılar.

Sekiz Tho Yor , dokuzuncu ve çok daha büyük bir Tho Yor'un bir taş çukurunun üstünde yüzdüğü sırada onları beklediği, Tython gezegenine Derin Çekirdek'e gitti . Tho Yor'un gelişi , tüm gezegende gezinen muazzam bir Force Fırtınası tarafından duyuruldu ve sekiz Tho Yor dokuzuncu Tho Yor'un etrafında toplanıp kendilerini dünyaya yaymadan önce toplandı. [3]

Tho Yor Geliş olay bilinir hale geldi gibi, [4] Her Tho Yor son hedeflerine yolcularını yatırmak ve diğerleri gökyüzünde yüzen kalırken manzara kendilerini gömme gemilerin bazıları ile, orada kalır gördü. Güçlere duyarlı hacılar, Tython'un Kuvvette benzeri olarak güçlü olduğunu ve hacılar Tythans olarak-Onlar, Kuvvetleri incelemek ve onlara verilen yetenekleri kontrol etmeyi ve yönetmeyi öğrenmek için Tython'a getirildiklerini fark ettiler. Bununla birlikte, Tython'un güzellikleri tehlikelerden geçti ve hacıların yaşamları, sessiz meditasyona başlamadan ziyade Kuvvet üzerinde hareket eden bir meditasyon haline geldi. Hacılar da Tython kendisi arasındaki dengesizlikten Kuvvet Fırtınalar ve depremler ile şiddetle tepki fark ışık ve karanlık tarafı onlar Tython iki sonra Ashla ve bogan isimli Gücünün aylar parlak uydu: Ashla ve karanlık aya Bogan . Hacılar bu nedenle kendi adını alarak Je'daii Düzenini kurdu dilin arasındaTalid türündeki Dai Bendu keşişleri: " mistik" anlamına gelen " je" ve " merkez" anlamına gelen dai kelimelerinin birleştirilmesi . [3]

Denge felsefesi, Tython'da hayatta kalmak için şarttı, çünkü Ashla ile Bogan arasındaki uyum ve denge, Tython'un barışçıl güzelliğini korudu ve dengesizlikten kaynaklanan kaos ve yıkımı önledi. Önümüzdeki bin yıl boyunca, Je'daii, Jeoda'daki Tapınakları , kentleri ve öğrenim merkezlerini ve şifa merkezlerini Tho Yor'lardanbirinin etrafında yoğunlaştıracak şekilde inşa etti . [3] Padawan'ı Kesh , Je'daii akademisi, yılın tarafından kurulmuştur 36019 BBY , Nordia Gral Padawan KESH'nin ilk olarak görev yaptığını Temple Usta . O dönemde, Usta Gral, Büyük Yolculuk geleneğini geliştirmeye yardımcı oldu., Tapınaklar her birine Tython genelinde bir hac tüm Je'daii rütbesine mezun üzerine alacağını padawan için Journeyer . [4] Ancak, yıllar geçtikçe, Je'daii, Force-sensitive olmadığı çocuklara sahip olmaya başladı ve sonunda Tyanlar'a, gezegenin kentin ardından Kuvvet'e dokunamayanlar için güvenli olmadığı anlaşıldı. arasında Aurum yok edildi. Bu nedenle, Tho Yor Varış'tan sonraki ikinci binyılda, ikinci bir göç meydana geldi: Güçlü olmayan tüm Tyanlar, gezegeni ayrılmak üzere, aileleri parçalasa bile, ve Force'a duyarlı olmayan kişiler önce Ashla'ya yerleşti. ve Bogan'ı diğer dünyalara yaymadan önceTython sistemi . [3]

Barış dönemi Düzenle

Düzenin diğer Yerleşim Dünyalarına sağladığı hizmetlere rağmen, kendi dünyasında bulunan Tython dünyasında Je'daii varlığı bir efsane haline geldi. Bu zamanına kadar değildi Kraliçe Hadiyalar ait Shikaakwa tam gelişmiş çatışma Düzen ve yıldız sistemini paylaşılan olmayan Kuvvet-sensitives arasında patlak verdi. Despot Savaşıolarak bilinen sistem çapında bir çatışmada , Kraliçe Hadiya ordusunu Tython'a karşı 25805 BBY'de bir dizi kampanyaya götürdü . Her iki tarafın da büyük kayıplara rağmen Je'deii Kararı Hadiya'yı ve güçlerini elinden alıp dengeyi Tython'a geri döndürdü. Dengesi gerçekten de geri yüklenirken, kargaşa sadece on iki yıl sonraTython'da canını sıktı.Jeodaii Emir, Tho Yor'un atalarını dünyaya getirmesinden bu yana sisteme girmek için ilk geminin enkazını buldu. Gemi , bir bilinmeyen kökenli olarak bilinen bölgede Tython düştü Rift Tapınağı yakınında, Anıl Kesh ve toplu ölümler büyüklükte bir kuvvet fırtına değil Tho Yor gelişinden bu yana görülen yol açtı. Düzenin temsilcileri kaza yerinde incelenmiş ve tek kurtulan karşılaştı: Bir gizemli adamı adında Xesh bir olarak bilinen tuhaf bir silah taşınan Forcesaber . [7]

Gelen 25793 BBY , güçleri Rakatan Sonsuz İmparatorluğu Tython sistemini işgal etti. Skal'nas , Türlerin gezegenimiz Tython'da varolduğu söylenen Infinity Gate'i satın alarak, Force üzerindeki kontrolü kademeli olarak kaybetmesini istiyor ve iki güç devi de yakalamadan önce kuvvetleri , sistem kenarlarında uzay istasyonu Fury İstasyonuna saldırdı . Obri ve Mawr . Rakata ve Flesh Raider askerleri saldırıya uğradı Tython, ama Je'daii Emir tarafından itildi; Sonsuz İmparatorluğu geri orman dünyaya düştü Ska Gora ve fethetti onların kurmadan önce onu ana komuta orada. İlk yılın sonuna gelindiğinde, Je'daii, Yerleşmiş Dünyalar kuvvetleri ile birleşti ve ortak birliklerin komutasında Je'daii Master Rajivari'yi yerleştirdi . Sipariş ayrıca, Rakata'nın Karanlık yan silahları olan Forcesabers'i kurdu ve Lok'ın öngörüdüğü gibi çılgın Daegen Lok'u savaşta yola çağırmak için silahlarıyla silahladı .

Force Wars Edit

Ana madde: Force Wars

[1]Kuvvet Savaşları arasında Tython . Bunu takip eden on yılda, Je'daii Düzeni dengesi paramparça oldu. İki kıymık grupları, düzenlenen bir ortaya Ashla evrende iyi ana güç olarak ve üyeleri sadece iktidarı bulundu başka Bogan . Kuvvet Savaşları olarak bilinen fırtınalı bir çatışmada , eski müttefikler birbirlerine karşı savaşırken, Je'daii Emir'in haline geldiği her şey parçalandı. [8]

Gelen 25783 BBY savaş gezegene harap bir atık bırakarak, yaklaşık on yıl boyunca kasıp kavuran almıştı. [9]Je'daii Masters Rajivari , Garon Jard , Cala Brin ve Ters Sendon önderliğindeki ışık tutanlar , Jedi Siparişi olarak bilinen yeni bir grup kurdular ve yalnızca güçlerini zayıfların korunması için kullanacakları ve mahrum. Bu gruptan Üstad Rajivari ayrıldı ve karanlık taraftarların muhalif bir grubunu kurdu. Bir ordu oluşturma karanlık yüzü monstrosities , Rajivari ve takipçileri Tapınağı'nı ele geçirildi Kalethve Jedi Siparişini yenmeye çalıştı. Rajivari'nin güçleri ve onun gibi diğer muhaliflerin yenilgisini takiben, Je'daii Emri sona erdi, yerine Jedi Emir verildi. Karanlık tarafın ilk dünyadaki yıkıcı gücüne tanık olduktan sonra, kendi dünyasının yıkımına uğramışolan Jedi büyük bir grup, diğer dünyaları Derin Çekirdekten uzaklaşmak için sonunda Tython'tan yola çıkaraksonunda uzaktaki dünya Ossus'a karargah kurdu . [10]

Je'daii'nin halef grubu Jedi, sonuçta binlerce yıldır galaksiyi savunmaya devam edecektir. Galaktik Cumhuriyetiözellikle sırasında, Je'daii Düzenin Bendu sembolü kullandı Klon Savaşları ve İmparator Palpatine ait Galaktik İmparatorluğu'nun -the Cumhuriyeti'nin halefi devlet uyguladı altı parmaklı İmparatorluk kret Bendu sembolü anımsatan.

Organizasyon Düzenle

Yapı Düzenle

Force'a yakınlığı ile doğan her zaman Tython'a geri döndü, gençlikten çırak, Journeyer'dan Ranger'a ve nihayet ustaya, bir Je'daii büyüdü. Bir tapınaktan diğerine geçerek, bilgi arayan, denge arayışında olan Kuvvet-onların inançları barış mesajı. "
-Ketu [src]

[2]Jeodaii Konseyi üyeleri konferansta buluşuyor. Gezegen Tython, Je'daii Düzenin tek sakinlerini olan bilim adamları, bilim adamları, savaşçılar, filozoflar ve sanatkarlar bir manastır düzeni [2] Je'daii Konseyi tarafından yönetilmiş, [4] Ayrıca Masters' olarak bilinen Konsey [5]veya Yüksek Lisans Konseyi. [4] Konsey her Tython dağılmış dokuz Tapınaklar birini nezaret dokuz Je'daii Temple Masters, bir Je'daii Emri'nde elde edebiliriz en yüksek rütbe, oluşuyordu. Tapınaklar dokuzda olsa da Temple Masters'ın gerçek sayısı bazen dokuzdan değişiyordu; Calleh ve Naroadında bir çift Selkath çiftİyileşme Tapınağı Maharra Kesh'de Tapınak Ustası'nın konumunu ortaklaşa yürüttü. [2] Je'daii Konseyi toplandı holoconference [1] ya da Kaleth bizzat, [2] onlar bir tarafında çok yakın sapmış eğer ve Konsey Ashla veya Bogan aylarından için sürgün Je'daii yetkisine sahip kuvvet. [11]

Tython'dan Force'ye duyarlı olmayan kişilerin hepsinden ayrıldıktan sonra, diğer dünyalardan doğan tüm Force duyarlı kişilerin Tython'a gönderilip, Je'daii olarak eğitildikleri alışılmış bir hal aldı. Tython'da doğan herhangi bir Force'a duyarlı olmayan kişi, Kuvvet için herhangi bir eğilime sahip olup olmadıklarını görmek için test edildi; ancak Kuvvet'e dokunamayanlara güvensiz olduğu için dünyayı terk etmeleri istendi. [4] Genç Force'a duyarlı girişimler, bir Je'daii Usta tarafından bir Padawan olarak atılıncaya kadar, Padawan Kesh'de eğitim gördüler ve ev sahipliği yaptı. [2] Bir Padawan'ın eğitimi tamamlandıktan sonra, normalde Padawan gençlerindeyken, Je edenii'ydi. Journeyersve Büyük Yolculuk Yolunda gönderdiler: Tapınakların her birini ziyaret etmek için Tython'un yüzeyinde bir odyssey. Büyük yolculuklar genellikle iki yıl sürdü ve Journeyers, Tapınakların her birine ulaşmak için birkaç hafta boyunca öğrenecekleri her Tapınakta öğretilen becerileri harcayacakları şekilde, Tython'da yürürken refakatsiz ve büyük oranda yürüyecekti. Çoğu Journeyers, Büyük Yolculuk sırasında uzmanlaşmak için bir disiplin seçti ve birçoğu daha sonra hayatta Rangers veya Masters olarak bu disiplini öğreten Tapınağa döndü. [4]

Journeyer kurtulduysa, Büyük Yolculuğunu başarıyla tamamladıktan sonra Je'daii Ranger rütbesine yükseltildi. Range'ler, Jeodaii Konseyi tarafından, tümü Tython sistemi boyunca konuşlandırılarak, Konsey veya Diğer Yerleşik Dünyalar tarafından talep edilen görev ve görevleri yerine getirdi. Rangers , sıralarını belirtmek için Ranger yıldızı olarak bilinen bir rozet giymişler ve kendilerine bir yıldız gemisi seçtiler: Hunter sınıfı bir starfighterveya daha büyük Peacemaker sınıfı kruvazör. Rangers'a diplomasi misyonları, kaçakçıları takip etme, çatışmaları sona erdirme ve çok çeşitli misyonlar görevlendirildi ve bazı Rangers nadiren Tython'a döndü. Bir Je'daii Ranger, yeterli deneyimi, bilgeliği ve Gücün anlaşılmasını göstermiş olsaydı, Je'daii bir Tapınak Üstadı dışında elde edebileceği en yüksek rütbe olan Je'daii Üstadı rütbesine terfi edilebilirdi . Sayısız Usta, her Tapınakta evlerini açtı, bilgilerini genç Je'daii'ye sunarak Force ve diğer araştırmaları okudu. [4]

Tapınaklar Düzenle

Bin yıl geliştikçe, Je'daii, bir tapınak, şehir, öğrenme ve iyileştirme koltuğu kurarak büyük bir medeniyet kurdu; bunların her biri bir Tho Yor'u çevreledi. "
-Ketu [src]

[3]Stav Kesh'de Je'daii eğitimi Emir'in Şöhretinin başlangıcında, Emir, Dokth'un tapınaklarını dokuz Tho Yor'un etrafında kuruldu. Daha sonra diğer şehirler ve yerleşimler inşa edilmiş olsa da, dokuz Tapınak gezegenin sakinlerinin çoğuna ev sahipliği yapıyordu ve Tython'da Sipariş'in varlığının koltuklarıydı. Balance Tapınağı Akar Kesh en kutsal Tapınaklardan biri olarak düşünülmüş ve en büyük Tho Yor'un üzerine çıktığı büyük taş zirvesinde inşa edilmiştir. Bilim Tapınağı Anıl Kesh kaybolmuş Tho Yor yakınındaki Chasm olarak adlandırılan gezegen çatışmalarına girdi ve halkı bilim ve simyaya karıştı . Şifa Tapınağı Mahara Kesh, Derin Okyanusta, ve Tapınak Sanat, Bodhi , [2] kıtanın masaları üzerinde bulunan Masara . [4]

Padawan Kesh, Padawans'tan önce Genç Je'daii yedi ve eğitirken, Dövüş Sanatları Tapınağı Stav Kesh , buz Devi Dağında dağlarda gömülmüş olan Tho Yor'un yanında yer aldı. Vur Tepe-Fürge-doğrudan kayan Tho Yor yakınlarındaki aktif bir yanardağın üzerinde bulundu ve halkı silahların yaratılması ve Anil Kesh'in bilim adamlarının düşünebileceği başka herhangi bir şey üzerine yoğunlaştı. Güç Kavramı Çakı Kesh'i, Tython'un Sessiz Çölü'ndeki yüzen Tho Yor'un altında büyük bir mağarada buldu ve en son Tapınak-Kaleth, Bilgi Tapınağı- Je'daii Kütüphanesi'ne ev sahipliği yaptı ve Bütün emir. [2]

Felsefe Düzenle

[4]Tython'un ayları, Ashla ve Bogan, Je'nın, Balans felsefesine ilham kaynağı oldu.

Cehalet yok, bilgi var,
Korku yok, Güç var, 
Ben Güç'ün kalbiyim,
Ben ışığın açık ateşiyim 
Ben karanlığın gizemiyim, 
kaos ve ahenk dengesi içinde 

Güçte Ölümsüzüm"
- Je'daii Kodu(Je'daii Yasası) [ Kaynak [5]]

Je'deii Emir'in esas olarak felsefesi Denge idi - Tython'un Güç'teki dengesizliğe karşı şiddetli tepkilerinden dolayı, Je'daii Kuvvet'in açık ve karanlık tarafları arasında kişisel dengeyi korumaya çalıştı. Bu felsefe aynı zamanda Tython'un aylarından esinlenmiştir: parlak Ashla Gücün açık tarafını, karanlık ay Bogan karanlık tarafı temsil eder. [2] Je'daii felsefesinde, karanlıkta her zaman bir ışık bulunduğunu, ışık altında karanlığın var olduğunu kabul ettiler, böylece birinin gerçek anlamda özgür olmaması imkânsızdı. [3] Daha sonraki Jedi Siparişinden farklı olarak Je'daii ışık ve karanlığın tempasyonlarına girmeye teşvik edildi,[12] Jeodaii, Tython'da Kuvvetin sürekli olarak bir meditasyon ve çalışması olarak görülmüş ve Büyük Yolculuk, genç Journeyers'i her tapınakta incelenen çeşitli disiplinlere ve sanatlara maruz bırakmaya yöneliktir. [4]

Je'deii Düzeni, Sipariş felsefesinin temel ilkelerini tasvir eden kendi kodunu geliştirdi ve Tython'daki Şövalyelerin hepsinde öğretildi. Tython'un Force Storms'a olan ilgisinden dolayı Jeodaii dengelerini bozanlara sıralarını polise taşıdı ve Tython'un aylarına denk olanları sürgüne gönderdi. Karanlık tarafın derinliklerine girenler, Ashla'ya sürüldü ve burada Ashla'nın açık yanını ve aydın ayını meditasyon yapmak için talimat verildi. Öte yandan, denge üzerine ışık tarafına sarılan Je'daii, Bogan'a gönderildi ve burada karanlıkta kendilerini dengeye döndürmek için meditasyon yaptılar. [2] Tython'un aylarında sürgünler düzenli olarak gıda maddeleri gönderdive manşetleri ve ayları devriye gezen nöbetçi droidler tarafından diğer sürgünlerden ayrı tutuldu. [11]

Sahnelerin arkasında Düzenle

Je' da ışıklı ve karanlık tarafların bir bölümünü görmez; bunun yerine, ikisi arasında bir dengenin gerekli olduğuna inanırlar. Je' da, tanrılardan önce gelen Yunan mitolojisinde Titanlar gibidirler. büyük bir güç ve yeteneğe sahip olduklarını, ancak hepsinin bilincinde olmadığını söylediler Güçte denge fikriyle mücadele ederler ve dengesizliğin güçlerini ve Tython gezegenini etkilediğini bilirler. "
-John Ostrander [src]

Görünümler Düzenle

Kaynaklar Düzenle

Notlar ve referanslar Düzenle

  1. ↑ 1.0 1.1 Jedi Şafağı: Force Storm 4
  2. ↑ 2.00 2.01 2.02 2.03 2.04 2.05 2.06 2.07 2.08 2.09 2.10 2.11 2.12 2.13 2.14 2.15 2.16 2.17 2.18 2.19 2.20 2.21 2.22 2.23 2.24 2.25 2.262.27 2.28 Star Wars: Dawn of the Jedi 0
  3. ↑ 3.0 3.1 3.2 3.3 3.4 3.5 3.6 3.7 3.8 3.9 Jedi Şafağı: Force Storm 1
  4. ↑ 4.00 4.01 4.02 4.03 4.04 4.05 4.06 4.07 4.08 4.09 4.10 Jedi'nin Şafağı: Boşluğa
  5. ↑ 5.0 5.1 Jedi Şafağı: Force Storm 2
  6. ↑ Jedi Şafağı: Bogan Tutsağı 3
  7. ↑ Star Wars: Jedi Şafağı: Force Storm 2
  8. ↑ Star Wars: Eski Cumhuriyet
  9. ↑ Zaman Çizelgesi 18: Tython'daki Force Savaşı
  10. ↑ Yeni Temel Kronoloji
  11. ↑ 11.0 11.1 Jedi Şafağı: Bogan Tutsağı 1
  12. ↑ Jedi Şafağı: Boğan Tutsağı 2

Dış bağlantılar Düzenle

Diğer dillerde

Kategoriler :*Efsaneler makaleleri