FANDOM

Kaderin Beni Yok Etmek İçin. Yap Hadi. İçindeki Öfkeyi Çıkar!
―Palpatine, Galen Marek'e[src]

Galen Marek Kento Marek adlı bir jedi'ın oğludur. Babası "Büyük Jedi Temizliği" sırasında Kashyyyk gezegenine gelen Darth Vader ile bir süre çarpıştıktan sonra Darth Vader tarafından yenilgiye uğratılmıştır. Darth Vader Kento Marek'i öldürecekken bir anda ışın kılıcı küçük bir çocuk tarafından elinden güç ile çekilmiştir. O anda Darth Vader o çocuğun jedi güçlerine sahip olduğunu anlamıştır. O çocuk Galen Marek idi. Bir anda bulundukları konuma giren Stormtrooperların çocuğa ateş etmeye hazırlandıklarını gören Darth Vader Galen Marek'in elinden ışın kılıcını alarak ona doğru açılan ateşi geri püskürtmüştür. Darth Vader Kashyyyk'dan ayrılırken Galen Marek'ide yanında çırak olarak almıştır. Yıllar boyu, Kara Lord tarafından "Starkiller" kod adı altında eğitildi. karanlık taraf'ın gücünü kullanarak "Emir 66"dan kurtulan Jedi'ları yok etti.Darth Vader onu İmparatorluk'a karşı bir ayaklanma başlatmak üzere kullandı. YSÖ 3'te son kalan Jedi'ı avladı.

Felucia'da Shaak Ti'nin ölümünden sonra, Darth Vader'ın bayrak gemisi olan "Executor"a döndü. Güverte de birden Darth Sidious belirdi ve Vader'a hemen Starkiller'ı öldürmesini öldürmediğini takdirde ikisini de öldüreceğini söyledi. Vader Starkiller'ı yaraladıktan sonra güverte camlarından dışarı itti, uzay boşluğuna... Fakat onu orada bekleyen sağlık robotları onu 6 ay sürecek bir "Diriliş" programına aldılar. Bu program aynı zamanda "Vaka Z" veya "Vaka 1138" şeklinde de bilinir. 6 ay sonra Starkiller uyandığında Vader onu Sidious'un istediği ölümden kurtardığına ikna etti ve ona yeni bir görev verdi: İmparatorluğu yok etmek üzere muhalif kesimi toplama.

Bağlantılar işi ayarladıktan sonra, Marek ve Asiler Corellia'da Corellian Anlaşması'nı yapmak ve Yeni Cumhuriyet kurmak üzere toplandılar. Nasıl olduysa; Vader, İmparatorluk kuvvetleri ile toplantıyı basıp Asiler'i ele geçirdi. Marek böylece Vader'ın onu kullandığını anlamış oldu. İhanet duygusunu iyi yaşamıştı. Fakat İntikam alma sırası ona dönmüştü. Hemen Vader'ı ve ele geçirilen Asi liderlerini Ölüm Yıldızı'na kadar takip etti. Marek burada Vader ve Sidious'la tek başına dövüştü. Böylece Asi liderleri ve yeni kurulan Asi oluşumu için kendini feda etmiş oldu.