FANDOM

Cumhuriyet'e inancımızı kaybetmemeliyiz. Demokrasinin çalışacağına inanmayı bıraktığımız gün, Cumhuriyet'i kaybettiğimiz gündür.
Kraliçe Jamillia[src]

Genel olarak Cumhuriyet olarak adlandırılan ve daha sonra Eski Cumhuriyet olarak bilinen Galaktik Cumhuriyet, Galaktik İmparatorluk'tan binlerce yıl önce galaksiyi yöneten bağımsız yıldız sistemlerinin oluşturduğu bir demokratik birleşimdi. Çekirdekteki Corusan gezegeninde bulunan Galaktik Senato, -galaksideki sayısız gezegeni temsil eden milletvekilleri- demokratik olarak seçilen Yüce Şansölye'nin liderliği altında Cumhuriyet'i yönetirdi. Cumhuriyet, bütün tarihi boyunca Jedi Düzeni adı verilen Güç'e hassas bir grup şövalye tarafından korundu. Jedi'lar barış ve adaletin koruyucuları olarak dururken galaksi savaşsız ve ordulara ihtiyaç duymadan varlığını sürdürdü. Bu düzen Cumhuriyet'in bin yıl boyunca barışın hüküm süreceği bir çağ yaratmasına yardımcı oldu. 22 YSÖ'de, Cumhuriyetin kuruluşundan yaklaşık bin yıl sonra bir iç kriz, eski demokrasi ile Bağımsız Sistemler Konfederasyonu arasında açık bir çatışmaya dönüştü, 32 YSÖ'de yaşanan Naboo istilasından sonra Cumhuriyet'ten kademeli olarak ayrılan Ayrılıkçı dünyalardan oluşan tanınmayan bir devlet oluştu.

Klon Savaşları boyunca Cumhuriyet, Cumhuriyet'in Büyük Ordusu'nun daha aktif ve geniş hale gelmesi ile birlikte büyük bir askeri birikime sahip oldu. Jedi'ların liderliğinde milyonlarca Cumhuriyet klon askeri, Cumhuriyet'e sadık kalan gezegenleri Ayrılıkçılara karşı korumak için galaksinin her bir yanına dağıtıldı. Savaş ilerledikçe Senato'nun yetkisi Yüce Şansölye Sheev Palpatine'in güçlenen ve sayıca artan bağları yüzünden gittikçe azalmaya başladı. Palpatine'in gerçek kimliğinin Darth Sidious, Cumhuriyet'e komplo kurarak Jedi'ları ve Cumhuriyet'i saf dışı ederek mutlak güce sahip olan Sith'in Kara Lordu olduğunu birkaç kişi dışında kimse bilmiyordu.Klon Savaşları'nın can çekişen günlerinde Jedi'lar 19 YSÖ'de Palpatine'in bir Sith Lordu olduğunu öğrendiklerinde Palpatine, Emir 66'yı -Klonların Jedi genrallerine ihanet edip öldürmelerine, sonuç olarak da Jedi Düzeni'ni anında ortadan kaldıran gizli bir protokol.- yürürlüğe soktu.

Jedi'lar olmadan galaksi, Sidious'un yeni bir düzen deklare etmesi ile Sith'lerin komutası altına düştü. Bundan dolayı Cumhuriyet, yerini Galaktik İmparatorluk'a bırakmış oldu. Sidious, İmparatorluk Ordusunu çokça genişleterek Galaktik İmparator olarak yükselişini sağlamlaştırdı. Yine de Galaktik Senato'yu 0 YSÖ'de Ölüm Yıldızı'nın tamamlanmasına kadar yirmi yıl yürürlükte tuttu. Buna rağmen İmparatorluk, 5 YSS'de, Yavin Savaşı'ndan beş yıl, 4 YSÖ'de İmparator'un Endor Savaşı zamanındaki ölümünden bir yıl sonra Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı tarafından yenildi. Galaktik İç Savaş'ı kazanmış olan Asi'ler tarafından Yeni Cumhuriyet kuruldu. Yeni Cumhuriyet, galaksiyi 34 YSS'deki Hosnian Felaketi'ne kadar sürecek olan otuz yıllık yeni bir çağa soktu.