Fandom

Yıldız Savaşları Wiki

Dooku

122pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kont Dooku (Dooku hakkındaki en geniş bilgiler)

En iyisi eveti,en bilgesi evet,ona iyi öğretseydim gücü en güçlü öğrenci olurdu. Hepsinden iyi, Dooku olurdu! Bizim en güçlü öğrencimiz ve en büyük hatamız.
Yoda

Serenno'da doğdu.Thame Cerulian ondaki gücü keşfetti ve öğrencisi olarak eğitimine aldı.Dooku jedi ustası olunca Qui-Gon Jinn'i eğitimine aldı.Sonra'da Komari Vosa'yı.Dooku tapınakta saygın birisi haline geldi ve kısa sürede en güçlü jedi olma yolunda hızlı adımlar attı.Yoda ve Mace Windu ile aynı güçlere ulaştı.

Dooku Galidraan'daki savaşı sonrasında öğrendiği bilgiler onun galaktik cumhuriyete olan inancını yok etti.Naboo Senatörü Palpatine'nin etkisi altına düştü ve Jedi birliğini bıraktı.Dooku karanlık tarafa döndü ve Sith'in Karanlık Lord'u oldu.Darth Sidious öldürülen çırağı Darth Maul'un yerine dookuyu çırağı olarak eğitti.Adınada zalim,zorba anlamına gelen Darth Tyranus ismini koydu.

Dooku Darth Sidious ile sith'i güçlendirecek bir plan yaptı.Bağımsız Sistemler Konfederasyonunu kurdu.Cumhuriyetten ayrılarak Ayrılıkçıların liderliğine geçti.

Klon savaşlarında ayrılıkçılara liderlik yaptı.Savaşın son zamanlarında Coruscant'a saldırı düzenledi.İnvisible Hand'de Anakin Skywalker ile duelloya girişti ve yenildi.Şansölye Palpatine'nin kışkırtmaları ile Anakin,Dookuyu öldürdü.

Biyografi

Dooku soylu, varlıklı bir ailenin çocuğu olarak 102 BBY'de Serenno'da doğdu.Annesi ve babası ne kadar sert olsalarda gururlu bir şekilde oğullarını jedilara teslim ettiler.Dooku diğer genç jediların aksine kökenin farkındaydı ve kendini jedilara kanıtlamak için çok çalıştı.

Dooku 7 yaşına geldiğinde nesneleri kolayca haraket ettirebiliyordu.12 yaşında padawan oldu.Dooku aynı anda bazı senatörlerden de eğitim alıyordu.89 BBY yılında usta Thame Cerulian'ın padawanı oldu. Cerulian jedi yüksek kurulunda bir tarihçi olarak tanınırdı.Dooku padawan olunca bazı arkadaşlarının ihanetine uğradı.Bu onun paranoyak olmasına sebep oldu.Dooku cerulian tarafından eğitilsede usta yoda dooku ya büyük bir ilgi gösteriyordu.Dooku jedi ışın kılıcı kullanmakta çok başarılıydı.Dooku kısa bir sürede jedi ustası oldu.

Şovalyelikten Ustalığa

Dooku yirmili yaşlarında jedi ustası oldu ilk padawanı ise Qui-gon jinn'di.Qui-gon ile dooku arasında sadece on yaş fark vardı.Dooku ve Qui-gon'un başından sayısızca macera geçti.

En sonunda artık Qui-gon jedi sınavına girmeye hazırdı ve sınavı kazandı.İkili artık ayrılmıştı.Çırak eğitimini başarıyla tamamlayan dooku jedi master'lığa terfi etti.

Bir Jedi master olan dooku jedilar arasında saygın bir yer kazandı.

Dooku'ya jedi konseyinde yer teklif ettiler ama kabul etmedi.Dooku daha bağımsız olmak istiyordu.Ama dookuya jedi konseyinde başka bir yer daha teklif edildi dooku ise bu teklifi kabul etti.Dooku,Mace windu ve Sifo-Dyas gibi genç jedilarla arkadaş oldu.Dooku kısa bir süre sonra Komari Vosa adlı bir padawan eğitmeye başladı.

Galidraan

Sen onları öldürdün,sen herkezi öldürdün,biz hepimiz ölüyüz.
―Jango Fett

Dookuun üstlendiği görevlerin en ölümcülü ve en tehlikelisi bu görevdir.Mandalorian işgaline karşı Galidraan valisi tarafından yardım için acil çağrı alırlar.Dooku kendi emrine atanmış 20 jedi ile gezegene gider. Diğer düşmanların aksine karşı karşıya olduğu düşman bazı bilgileri bilmektedir.

Galidraan valisi ona karşı savaşan yerel bir isyanı ortadan kaldırmak için Jango Fett ve onun takipçileri, True Mandalorians, işe alır.Feet Death Watch'ın liderliği karşılığında işi kabul eder. Ancak, vali gizlice Vizsla ilede bir anlaşma yapmıştır.Feet görevi tamamlayınca onu öldürecektir.Sonunda Feet esir düşer ve satılır.Dooku'nun ise yanında sadece 8 jedi kalır ama savaş kazanılır.Jango Fett ise bir savaşçı olarak dooku'nun saygısını kazanır ve dooku feet'in kaderini izlemeye başlar.

Dooku çırağının jedi olmasını istemiyordu çünkü daha çok genç,tecrübesiz ve duygusaldı.Dooku onu serbest bırakdı.

Jedi Birliğinden Ayrılıyor

Dooku Galidraan ve Baltizaar savaşlarından sonra giderek jedilıktan soğudu ve görev almayı istemediğini belirtti.Dooku karanlık tarafın geliceğini sezmeye başladı.Dookunun en büyük sırdaşı ise Sifo-Dyas'tı.

Jedi yolu dooku için tam bir düş kırıklığı olmuştu.Senatör palpatin onun ne kadar güçlü olduğunu biliyordu. Palpatin dooku ile çeşitli toplantılar yaptı.Ne kadar jedilara olan inancı ve sadakati çok olsada jedi düzenine olan güvensizlği onu karanlık tarafa doğru çekmeye başladı.Dooku jedi birliğinden ayrıldı.

Dooku'nun jedilardan ayrılması konseyi rahatsız etti.Dookunun jedilardan ayrılması ile dooku 20 kayıp adlı bir gruba eklendi.20 kayıp grubu jedilardan gönüllü ayrılan kişileri belirtirdi.

Karanlık Tarafa Geçişi

"Kavuştun büyük bir güce.Karanlık yüzü seziyorum sende.

"Jediların hepsinden daha güçlüyüm senden bile"

―Yoda ve Dooku

İlk başta dooku sith'i yok etmek istiyordu ama kendine yardımcı gerekiyordu.Obi wan'a olayları üstü kapalı olarak anlattı ama Obi Wan ona inanmadı.Kısa bir süre de Darth Sidious'a çok yakınlaştı.Darth sidious Kont dookuyu karanlık tarafa geçmesi konusunda çok çabuk ikna etmişti ve bu da sidious'u şaşırtmıştı.Dooku karanlık taraf için arkadaşlarını ve jediları terk etti.

Sidious,Kont Dooku'ya sadakatini kanıtlaması için bir görev verdi.Ondan en yakın arkadaşı Sifo Dyası öldürmesini istedi.Dooku,Sidious'un isteğini yerine getirerek Sifo Dyası öldürdü.Sidious Dooku'ya Darth Tyranus adını verdi ve Kont sith lordu oldu.Dooku arkadaşı sifo-dyas adına Kaminolulaea klon orduları sipariş etti.Bunu yapmasını ona darth sidious istemişti.Sifo-dyas öldükten sonra Kont klon siparişlerini verdi ve Kaminoyu jedi arşivinden ve cumhuriyet arşivlerinden sildi.

O sırada dooku'nun eski öğrencisi Komari Vosa sith olmuştu.Bunu duyan darth sidious dookuya onu öldürmesini istedi.Dooku da eski öğrencisinin üstüne inanılmaz bir ödül koydu.Kelle avcısı Fett onu ele geçirdi ve kont'a iade etti.Kont'da onu öldürdü.Fett parasını istediğinde kont ona inanılmaz bir teklif yapmıştı.Kaminoda fett'i klonlamaları karşılığında ona hayatı boyunca göremeyeceği miktarda para teklif etti.Fett şaşırdı ama teklifi hemen kabul etti.Arti olarakta kendisi için hiç bir şekilde genetiği değişmemiş bir klon istedi.

Grievous'ı Keşfetmesi

Yıllar geçtikçe, Darth Sidious ve Darth Tyranus Cumhuriyete karşı savaş için hazırlıklarını yaptı.Ama savaşı ve savaş droidlerini yönetecek bir general lazımdı.Sidious Grievous adında bir Kaleesh liderini buldu.Grievous generallik için büyük bir adaydı.

Grievous daha önceden bankacılık klanının droid ordusunu'da yönetmişti.Sidious bankacılık klanından San Hill ile grievous hakkında konuştu.Grievous'a generallik teklif ettiler ama o kabul etmedi.San Hill ve Dooku bir plan hazırlayarak Grievous'un gemisine suikast düzenlediler.Tüm adamlarının ölmesine karşın Grievous şans eseri kurtuldu.Dooku bu suikastti Jedilar'ın düzenlediğini söyleyerek Grievous'u yanına çekti.Ve sidious grievous'u Generalliğe getirdi.Artık droid ordusunun başında büyük bir general vardı.

Ayrılıkçıların Lideri Olması (24 BBY19BBY)

"O bir idealist,Bir katil değil."

"Mileydi,Kont eski bir jedi.Kimseyi böyle öldüremez.Kişiliğine uymaz"

Ki-Adi-Mundi and Mace Windu, to Padmé Amidala

24 BBY yılında Ayrılıkçı gezegenler Cumhuriyetten ayrılmaya başladı.Dooku Cumhuriyetten ayrılan gezegenleri ve liderleri bir araya toplayarak Cumhuriyete karşı savaş açmayı planlıyordu.Tüm liderleri Geonosiste topladı ve savaş hazırlıkları yapmaya başladı.Obi Wan Kenobi,Anakin Skywalker ve Padme Amidala'yı Geonosiste yakaladı ve idama gönderdi.Bu sırada Mace Windu 200 jedi ile birlikte Arenaya baskın düzenledi.

Bu parti bitti.
Mace Windu

Geonosis Savaşı ile Büyük bir savaş patlak verdi.Kont Dooku savaş boyunca ayrılıkçılara liderlik etti.Ayrıca Asajj Ventress,Tol Skorr,Sora Bulq gibi bir çok suikastçi ve yardımcı eğitti.19 BBY'de Coruscant Savaşında İnvisible Hand'de Şansolye Palpatini rehin aldı.Anakin Skywalker ve Obi Wan Kenobi Şansolyeyi kurtarmak için İnvisible Hand'de Dooku ile duelloya giriştiler.Dooku Obi Wan'ı boğarak savurarak saf dışı bırakır ve Anakin ile savaşmaya başlar.anakin çevik bir hamleyle Dooku'nun ellerini keser.Palpatin Anakin'e onu öldürmesini söyler.Anakin "Jedi yolu bu değil" der.Ama palpatin ısrar edince Dooku'nun kafasını keser.

Diğer dillerde

Also on Fandom

Random Wiki