Wikia

Star Wars Turk

Darth VADER

Talk0
93pages on
this wiki

"Sen seçilmiş olandın!Sith'i yok etmen gerekirdi,onlara katılman değil.Güç'e denge getirecektin.Onu karanlığa terk etmeyecektin.Sen benim kardeşimdin,anakin.Seni sevmiştim." Obi Wan Kenobi

Darth Vader(2).jpg
Darth Vader
Ünvanı Sith Lordu

İmparatorluk Generali

Gezegeni Tatooine
Türü İnsan
Cinsiyeti Erkek
Boyu 2.02 metre
İlgili Kurumlar Galaktik Cumhuriyet

Galaktik İmparatorluk

Canlandıranlar David Prowse

James Earl Jones Sebastian Shaw Hayden Christensen

Darth vader yani anakin skywalker adı bilinmeyen bir gezegende doğup annesinin satılmasıyla 3 yaşındayken tatooine'e gitmiş ve hayatının yedi yılını Qui-gon jin  güçlerini keşfetmeden önce burada geçirdi. Seçilmiş kişi olduğuna inanılıyordu.Kehanete göre seçilmiş kişi sith'i yok edip güce denge getirecekti ama olmadı.Anakin skywalker sith'e geçti ve Darth vader adını aldı.

ANAKİNİN HAYATI Edit

Anakin Skywalker (Annesinin ani'si) ve bir Jedi Şövalyesi olarak Galaktik Cumhuriyet hizmet vermiş daha sonrada Sith Lordu Darth Vader olarak da Galaktik İmparatorlukğa hizmet vermiş güce duyarlı bir insandır

Annesi Shmi Skywalker'dır.Jediken naboo senatörü Padme amidala ile saklı bir şekilde evlenmiştir.Anakin skywalker luke ve leia skywalker'ın babası;Ben Skywalker, Jaina, Jacen ve Anakin Solo'nun dedesi;Allana'nın büyük büyükbabası;Nat, Kol ve Cade Skywalker atasıdır.

Hayatının ilk yıllarını tatooin'de köle olarak geçirdi.32 BBY yılında Skywalker Jedi Ustası Qui-Gon Jinn ile karşılaştı.Pod yarışını kazanarak hem Qui-gon'ın istediği parçayı almasını sağladı hemde kendi özgürlüğünü kazandı.Anakin tatooin'den ayrıldı.Naboo savaşında yer aldı.Skywalker Genç yaşına rağmen Droid Kontrol İstasyonunu yok etdi.Sonra obi wan'ın padawanı oldu.Anakinin sçilmiş kiş olduğuna inanılıyordu.

Anakin obi wan ile 10 yıl pek çok görevde yer aldı.genosis savaşında klonların başında savaştı.Annesini ölümü üzerine öfkesine hakim olamayıp bir katliam yaptı.Jediların evlenmesinin yasak olmasına rağmen padme amidala ile evlendi.

Skywalker ustası ile klon savaşlarında beraber savaştı. 22 BBY yılında Jedi Şövalyesi oldu.Ahsoka Tano'nun ustası oldu.Skywalker ve kenobi artık usta çırak olmamalarına rağmen müthiş bir ikili oldular.Skywalker savaşta silahsız olmasına rağmen kont dooku'yu senatör palpatin'in kışkırmalarıyla öldürdü.Bir süre sonra padme'nin hamile olduğunu öğrendi ve korkunç rüyalar görmeye başladı.Eşini kurtarmanın tek yolunun karanlık taraf olduğuna inanmaya başladı ve karanlık tarafı öğrenmek için dart sidious'un öğrencisi oldu.Jedi'ları yok etmek için tapınağa yollandı ve bir oradaki tüm jedi'ları öldürdü.Bu sırada darth sidious'da emir 66'yı yayınladı ve tüm jedi'lar öldürülmeye başlandı.Hayatda sadece 2 usta kaldı Goldmaster yoda ile Obi wan kenobi.Darth vade ve ustası mustafar'da savaşmaya başladı.Anakinde gücün çok yoğun olmasına rağmen ustası onu yendi ve anakin lavlar içinde yanmaya başladı.Darth sidious onu yanmış şekilde buldu ve ona yaşaması için özel bir elbise üretti.Artık darth vader bu elbise içinde yaşayacaktı.O sırada luke ve leia doğdu.

Darth vader tam 1 BBY boyunca hüküm sürdü ve asiler bozguna uğratmaya başladı.Asileri yok etmek için darth sidiousdan gizli bir çırak yetiştirdi adı darth marek ama o da ustasına ihanet etdi ve asilere katıldı.ama darth vader hiç bir şey olmamış gibi hayatına devam etdi.

0 BBY yılındaimparatorluk ölüm yıldızını üretdi.Darth vader bir süre sonra oğlunun olduğunu öğrendi.Hoth savaşından kısa bir süre sonra oğluyla savaşırken ona gerçeği açıkladı ama luke buna inanmak istamedi.

Darth sidious luke u karanlık tarafa çekmek için bir plan yaptı.4 ABY yılında iki taraf içinde çok önemli olan bir savaş başladı endor savaşı.Luke babasına teslim oldu.Darth vader onu ustasına götürdü.Luke babası ile savaştı ve babasını yendi ama onu öldürmedi ve karanlık tarafa geçmeyeceğini söyledi.Darth sidious da bunun üzerine luke'a ölümcül güç yıldırımlarını yollamaya başladı.Darth vader oğlunu kurtarmak için darth sidiousu güç reaktöründen aşağıya yolladı ama ölümcül güç yıldırımları darth vader'ı yaraladı darth vader aydınlık tarafa geçti ve bir jedi olarak öldü.

Nasıl Doğdu ?Edit

Skywalker'ın nasıl doğduğu tam bilinmemektedir.Qui gon jin'e shmi skywalker'a anakinin babası kim diye sorduğunda babasının olmadığını söyledi. farklı rivayet var birincisi anakin güce denge getirmek için yaratıldığı diğeri ise sith lordu darth plagueis tarafından tasarlanmış bir olay olduğudur

Around Wikia's network

Random Wiki