FANDOM

Darth Malak, Jedi İç Savaşı zamanında yükselen erkek bir insan olan Sith'in Karanlık Lorduydu. Bir Sith Lordu olmadan önce Alek, Dış Halka bölgelerinde bulunan Quelii gezegeninde doğmuştu. Mandaloryanlar gezegenine saldırdıktan sonra Galaktik Cumhuriyet'e sığınarak ve göçmen kayıtlarında soyadı olarak gezegenindeki köyünün ismini alarak savaştan kaçtı. Bir Jedi Şövalyesi olmadan önce diğer Jedi'lar tarafından Squint takma adı altında Jedi Düzeni tarafından Güç'ün yolunda eğitilmeye başladı. Mandalorya Savaşları sırasında Alek, Revan -en yakın arkadaşı ve bir Jedi Şövalyesi- ve onların Jedi grubu, Jedi Konseyine ihanet edip Cumhuriyet'in Dış Halka'da verdiği savaşa destek çıktı. Cumhuriyet'in tutuklama emrinden kaçmak için "Malak" isimi aldıktan sonra Jedi Padawanı Zayne Carrick ile arkadaş olup gizli Jedi Grubu "Jedi Antlaşması"nı yenmesinde yardımcı oldu. Savaş ilerledikçe Malak, bir askeri general oldu ve dikkatsizce tehlikeye koşan güçlü bir savaşçı olarak ün kazandı. Malak ve Revan savaşın Malachor V'deki son çatışmasında Mandaloryalıları yendi ve sağ kalanları Bilinmeyen Bölgelere sürdü. Ancak ikilinin antik Sith İmparatorluğunun yeniden oluşturulmuş kalıntılarında Sith İmparatoru ile karşılaşması İmparator'un vesayeti altında Güç'ün karanlık tarafına düşüp Sith Lordları olmalarına neden oldu.

Yeni vaftiz edilen Darth Malak ve Darth Revan, Sith İmparatoru tarafından verilen Star Forge'u -antik bir Rakatan uzay istasyonu- bulma görevi için yola çıktılar. Bu istasyon Cumhuriyet'i ve Jedi Düzeni'ni yok etmekte büyük rol oynayacaktı.  Malak, ikiliyi Star Forge'a götürecek Yıldız Haritaları'nı bulmakta Revan'a yardım etti. Süpersilahı Rakata Prime'da bulduktan sonra Revan, Sith'in Kara Lordu ünvanını benimsedi ve Malak'ı Sith Çırağı olarak aldı. İkilinin Cumhuriyet'in bilinen bölgelerinden kaybolmasından bir yıl sonra kendi Sith İmparatorluklarını kurup Jedi Düzeni'nin zalimliğini bitirmek için savaş ilan ettiler. Jedi İç Savaşı olarak bilinen savaşın bir noktasında Malak'ın çenesi Revan'ın bir ışınkılıcı darbesi ile kesildi. Bu olay Malak'ı metal bir protez takmak zorunda bıraktı. Kısa bir süre sonra Jedi, Revan ve Malak'ı yakalamak için bir vurgun takımı yolladıktan sonra çırak, Sith Ustasına ihanet etti ve komutası altındaki gemilerin Revan'ın gemisine ateş etmesi için emir verdi. Ustasının öldüğünden emin olduktan sonra Malak, herhangi bir zorluk karşında kalmadan ustasının Kara Lord ünvanını ve İmparatorluk'un komutasını aldı. Düşmüş Jedi Darth Bandon'u Gölge Eli olarak aldıktan sonra canice toprakları fethetmeye başladı.

Malak'ın, Revan'ın ölümüyle ilgili inançları hakkında yanlış olduğunun kanıtlanması uzun sürmedi. İlerleyen yılda, Taris gezegenini yok ettikten sonra Dantooine gezegenindeki Jedi Yerleşimini yerle bir etmesi, Jedi Şövalyesi Bastila Shan ve hafızasını kaybettikten sonra Jedi Konseyi tarafından Kara Lord anıları, Cumhuriyet'e sadık birisi olarak değiştirilen Revan'ın kendisini engellemesine neden oldu. Malak, Revan'a Kara Lord olan eski kimliğini açıkladıktan sonra Shan, Malak'ın kendisini yakalamasına izin verdi, bu sayede Revan kaçabilecekti. Malak, Shan'ı yozlaştırarak Revan ve yandaşları tarafından öldürülen Darth Bandon'un yerini ona vererek çırağı yaptı. Artık, Shan'ın Savaş Meditasyonu ile desteklenen Sith İmparatorluğu, Malak'a göre yenilmezdi. Buna rağmen, artık eğitilmiş bir Jedi olan Revan'ın da içinde bulunduğu bir Cumhuriyet filosu süpersilah'a bir saldırı düzenledi ve Revan'ın Malak ile bir düelloya girmesine neden oldu. Düello, Kara Lord'un ölümü ile sonuçlandı. Bunun sonucu olarak Malak'ın Kara Lord hükmü son buldu ve Cumhuriyet, Jedi İç Savaşından galip çıktı. Binlerce yıl Jedi ve Sith’ler galaksi için savaşmıştır. Jedi’lar Cumhuriyet’e yardım etmeyi kural olarak görmese de Cumhuriyet’in Sith’lerden temizlenmesine yardım etmiştir. Uzak geçmişin en karanlık mevkilerinde Sith’ler büyük bir savaşı başlatacaktı, karanlık güçleri ile Cumhuriyet’i mahvetmeyi bekliyorlardı.

Sith’ler Cumhuriyet’i devirip galaksiye yeni düzeni getirmeden 4000 yıl önce, galaksi en son büyük Sith ayaklanmasından kalan yaralarını sararken Cumhuriyet kendini tekrardan outer rim’den gelen Mandolorian haydutlarına karşı savunurken buldu. Kuşatılmış Jedi Şövalyeleri Mandoloria yağmacılarını yenmek için cesurca savaşıyordu.O çağın en önemli Jedi savaşçıları Revan ve Malak’tı.Revanın zekice askeri stratejileri kanıtlandı ve yine ,Malak , dik kafalı ve hiç düşünmeden kendini tehlikeye atabilecek bir savaşçı olarak ün salarken Malak’ın Dantooine’de eğitim görürkenki hocaları akademide bu taşkınlığın farkındaydı.Malak’ı savaşa göndermekte kararsızdılar ama Mandolorianların saldırıları onlara fazla seçenek bırakmadı.

Mandolorian saldırılarının zamanına dönersek Malak ve Revan kaçan düşman filosunu uzayın bilinmeyen kısımlarına kadar kovaladı. Cumhuriyet ve iki Jedi Şövalyesi arasında tüm bağlantı kopmuştu, bilinmeyen bölgelerde çok kötü bir şey oldu ikisi de karanlık tarafa geçti ve galaksiye Revan Sith Lordu, Malak ise Sith öğrencisi olarak döndü.

Sith Lordları bir şekilde çok büyük bir ordu topladı ve ele geçirdikleri her gezegenden lejyonlar alarak ordusunu güçlendirdi. Rahatsız edici bir şekilde bir sürü Jedi Şövalyesi ve Cumhuriyet askeri taraf değiştirip giderek güçlenen Sith hareketine katıldı. Cumhuriyet Darth Malak’ın tekrarlayan saldırıları ile yıkılmanın eşiğine geldi. Sithleri destekleyen ise yıldız demirhanesiydi; Rakatan mühendisliğinin tarih öncesi aygıtı. Yıldız demircisi(star forge) çok büyük bir uzay bağlı fabrikaydı. Bu fabrika sayısız silah ve gemi sağlayabiliyordu. Revan ve Malak bilinmeyen bölgelerdeki zamanlarında star forge’un varlığına dair ipucu bulmuşlardı ve star forge’un yörünge ve uzaydaki yerini bulabilmişlerdi. Unknown regions(bilinmeyen bölgeler) tarih öncesinden kalmaydı ve star forge oradaydı. Jedi Konseyi Revan ve Malak’ı durdurmek için son tuzaklı bir efor içindeydi. Sith Lordları için bir tuzak geliştirdiler. Tuzak Revan’ı tarafsızlaştırsa da Malak kaçmayı başardı ve Sith Lordlarının kontrolünü ele geçirdi. Bazıları Malak’ın savaştan kaçtığını savunsa da bazıları Revan’dan daha güçlü olduğu için kurtulduğunu iddia ediyordu. Bazıları hala Malak’ın Jediların saldırısını fırsat bilip, Sith gücünü ele geçirme amacıyla Revan’a ihanet ettiğini düşünüyordu. Hangisi doğruysa doğru Malak kurtuldu ve öfke ile döndü.

Kocaman kruvazör Leviathan’ın köprüsünden Malak her an bir sürü dünyanın yıkılmasını emredebilirdi.. Taris ve Dantooine gibi gezegenler Sith Lordunun öfkesini fark etti. Malak’ın donanmasını eski bir Cumhuriyet Subayı Amiral Saul Karath yönetiyordu. Darth Malak kendi istekleri için yeni bir öğrenci, Darth Brandon'u aldı.

Revan, bir Jedi esiri, eski Sith geçmişinden tamamen arındırılmış ve tekrar Cumhuriyet ajanına dönmüştü. Jedi gözlemcileri Revan’ı Sith yolunu izlerken takip etti ve birkaç Cumhuriyet ajanı Star Forge’un yerini tespit etti ve Darth Malak ile yüzleşti.

Bu yüzleşme Cumhuriyet filosu atak için Star Forge’a geldiğinde çok büyük bir savaşa dönüştü. Sonu gelmeyen binlerce gemi Star Forge’dan döküldü ve Cumhuriyet gemileri ile çarpışmaya başladı. Sith Lordları garip bir şekilde Rakatanlardan bir cihaz aldı, bu cihaz zincirlenmiş Jedi esirlerinden enerji çekiyordu. Malak gücünü esirleri ile tekrardan dolduruyordu, neredeyse durdurulamazdı. Ama Cumhuriyet güçleri Star Forge’u yok ederek büyük bir savaş sonunda zafer ile ortaya çıktı.

Malak bir ışın kılıcı düellosunda iğrenç bir şekilde yaralanmış uzun bir insandı. Işın kılıcından gelen bir darbe alt çenesini kesmişti ve Malak görüntü iğrençliği yaratmamak için metal bir çene takmak zorunda kaldı. Bu metal çene aynı zamanda bir vocoder dahil ediyordu ki bu da Malak’ın metalik bir ses tonuyla konuşmasını sağlıyordu.