Fandom

Yıldız Savaşları Wiki

Darth Malak

122pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Binlerce yıl Jedi ve Sith’ler galaksi için savaşmıştır. Jedi’lar Cumhuriyet’e yardım etmeyi kural olarak görmese de Cumhuriyet’in Sith’lerden temizlenmesine yardım etmiştir. Uzak geçmişin en karanlık mevkilerinde Sith’ler büyük bir savaşı başlatacaktı, karanlık güçleri ile Cumhuriyet’i mahvetmeyi bekliyorlardı.

Sith’ler Cumhuriyet’i devirip galaksiye yeni düzeni getirmeden 4000 yıl önce, galaksi en son büyük Sith ayaklanmasından kalan yaralarını sararken Cumhuriyet kendini tekrardan outer rim’den gelen Mandolorian haydutlarına karşı savunurken buldu. Kuşatılmış Jedi Şövalyeleri Mandoloria yağmacılarını yenmek için cesurca savaşıyordu.O çağın en önemli Jedi savaşçıları Revan ve Malak’tı.Revanın zekice askeri stratejileri kanıtlandı ve yine ,Malak , dik kafalı ve hiç düşünmeden kendini tehlikeye atabilecek bir savaşçı olarak ün salarken Malak’ın Dantooine’de eğitim görürkenki hocaları akademide bu taşkınlığın farkındaydı.Malak’ı savaşa göndermekte kararsızdılar ama Mandolorianların saldırıları onlara fazla seçenek bırakmadı.

Mandolorian saldırılarının zamanına dönersek Malak ve Revan kaçan düşman filosunu uzayın bilinmeyen kısımlarına kadar kovaladı. Cumhuriyet ve iki Jedi Şövalyesi arasında tüm bağlantı kopmuştu, bilinmeyen bölgelerde çok kötü bir şey oldu ikisi de karanlık tarafa geçti ve galaksiye Revan Sith Lordu, Malak ise Sith öğrencisi olarak döndü.

Sith Lordları bir şekilde çok büyük bir ordu topladı ve ele geçirdikleri her gezegenden lejyonlar alarak ordusunu güçlendirdi. Rahatsız edici bir şekilde bir sürü Jedi Şövalyesi ve Cumhuriyet askeri taraf değiştirip giderek güçlenen Sith hareketine katıldı. Cumhuriyet Darth Malak’ın tekrarlayan saldırıları ile yıkılmanın eşiğine geldi. Sithleri destekleyen ise yıldız demirhanesiydi; Rakatan mühendisliğinin tarih öncesi aygıtı. Yıldız demircisi(star forge) çok büyük bir uzay bağlı fabrikaydı. Bu fabrika sayısız silah ve gemi sağlayabiliyordu. Revan ve Malak bilinmeyen bölgelerdeki zamanlarında star forge’un varlığına dair ipucu bulmuşlardı ve star forge’un yörünge ve uzaydaki yerini bulabilmişlerdi. Unknown regions(bilinmeyen bölgeler) tarih öncesinden kalmaydı ve star forge oradaydı. Jedi Konseyi Revan ve Malak’ı durdurmek için son tuzaklı bir efor içindeydi. Sith Lordları için bir tuzak geliştirdiler. Tuzak Revan’ı tarafsızlaştırsa da Malak kaçmayı başardı ve Sith Lordlarının kontrolünü ele geçirdi. Bazıları Malak’ın savaştan kaçtığını savunsa da bazıları Revan’dan daha güçlü olduğu için kurtulduğunu iddia ediyordu. Bazıları hala Malak’ın Jediların saldırısını fırsat bilip, Sith gücünü ele geçirme amacıyla Revan’a ihanet ettiğini düşünüyordu. Hangisi doğruysa doğru Malak kurtuldu ve öfke ile döndü.

Kocaman kruvazör Leviathan’ın köprüsünden Malak her an bir sürü dünyanın yıkılmasını emredebilirdi.. Taris ve Dantooine gibi gezegenler Sith Lordunun öfkesini fark etti. Malak’ın donanmasını eski bir Cumhuriyet Subayı Amiral Saul Karath yönetiyordu. Darth Malak kendi istekleri için yeni bir öğrenci, Darth Brandon'u aldı.

Revan, bir Jedi esiri, eski Sith geçmişinden tamamen arındırılmış ve tekrar Cumhuriyet ajanına dönmüştü. Jedi gözlemcileri Revan’ı Sith yolunu izlerken takip etti ve birkaç Cumhuriyet ajanı Star Forge’un yerini tespit etti ve Darth Malak ile yüzleşti.

Bu yüzleşme Cumhuriyet filosu atak için Star Forge’a geldiğinde çok büyük bir savaşa dönüştü. Sonu gelmeyen binlerce gemi Star Forge’dan döküldü ve Cumhuriyet gemileri ile çarpışmaya başladı. Sith Lordları garip bir şekilde Rakatanlardan bir cihaz aldı, bu cihaz zincirlenmiş Jedi esirlerinden enerji çekiyordu. Malak gücünü esirleri ile tekrardan dolduruyordu, neredeyse durdurulamazdı. Ama Cumhuriyet güçleri Star Forge’u yok ederek büyük bir savaş sonunda zafer ile ortaya çıktı.

Malak bir ışın kılıcı düellosunda iğrenç bir şekilde yaralanmış uzun bir insandı. Işın kılıcından gelen bir darbe alt çenesini kesmişti ve Malak görüntü iğrençliği yaratmamak için metal bir çene takmak zorunda kaldı. Bu metal çene aynı zamanda bir vocoder dahil ediyordu ki bu da Malak’ın metalik bir ses tonuyla konuşmasını sağlıyordu.

Diğer dillerde

Also on Fandom

Random Wiki