Fandom

Yıldız Savaşları Wiki

Darth Desolous

122pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Binlerce Jedi ölürken Darth Desolous'u lanetledi. Şimdi sen de benim ismimi haykıracaksın!
―Darth Desolous

Darth Desolous, Pau'an erkeği bir Sith Kara Lordu idi. Karanlık tarafa geçmeden önce, ismi çok uzun süreden beri unutulmuş saygıdeğer bir Jedi üstadıydı.

Biyografi

Desolous, Klon Savaşlarından neredeyse 3,500 yıl önce doğdu. Savaş hırsı onu karanlık tarafa ve Sith öğretilerini aramaya yöneltti. Jedi Örgütünden kovuldu, kendi Sith ismini aldı ve intikamını almaya yemin etti.

Kendi gezegeni olan Utapau'ya döndükten sonra Pau'anlardan bir orduyu kendi stili olan, cortosis alaşımlı kalkanlar ve keskin silahlar kullanmak konusunda eğitti. Sonunda ordusunu Jedilara karşı toparladı, Jedi şövalyelerini galaksinin her yerinde pusuya düşürerek neredeyse iki bin Jedi'ı katletti. Her zafer ile Jedilara karşı olan nefreti tüm diğer hislerinin etrafında dönerken, daha kayıtsız ve cüretkar oldu. Yaga Minor'da ordusu küçük bir gruptan oluşan Jedi Şövalyeleri ile savaşa giriştiğinde tuzağa çekildi. Savaştan geri çekilmesini önleyecek bir Jedi filosu hiperuzaydan çıkarak geldi ve sayıca az kalan, güç olarak geride kalan Desolous'un ordusu yokedilerek, Sith'in kendisi de iddiasına göre tüm Jedi Konseyi tarafından öldürüldü.

Miras

Savaştaki yeteneklerinden dolayı Jedilar tarafından, eğitim programı olarak Desolous'un holografik sureti yaratıldı. Jediların test çemberinde dövüşmeleriyle program sonunda resmi Jedi testlerine eklendi. Program, çember yıkılmış durumda olmasına rağmen Test Çemberi çalışmaya devam ederek Büyük Jedi Katliamından sonrada çalışır durumda kaldı.

Starkiller ile Düello

"Bize katıl, Jedi."

"Ben Jedi değilim, ölü adam!"
--Darth Desolous ve Starkiller

Darth Vader sonunda kendi çırağını göndererek programı uygulamaya soktu; Galen Marek, testlerde kendisinin dönüşmüş haliyle de karşılaşacağı hologramın olduğu Jedi Tapınağına gitti. Marek, Jedi Tapınağının koridorunda yürürken Desolous, Yıldırım gücünü kullanarak Marek'e saldırdı. Program, peşinde olan öğrenciye binlerce Jedi'ın kendisini lanetlerken öldürüşünü söyledi ve süratle üstüne atılmadan önce Marek'in de ismini haykıracağını iddia etti. Kısa bir ışın kılıcı düellosundan sonra Marek, gücünü kullanarak Desolous'u odaya yerleştirilmiş İmparator Palpatine'in büyük heykeline çarptı ve anıtı uzun zamandan beri unutulmuş Sith Lordunun üstüne düşürüp, Pau'an'ı ezerek programı sonlandırdı.(ÖNEMLİ NOT:www.yildizsavaşlari.com)

Also on Fandom

Random Wiki