FANDOM

Canon
"Sith'ler birbirlerini öldürdüler, bencilliğin kurbanları. Ama yıkımın küllerinden, hayatta kalan tek kişi bendim."
―Darth Bane'in hayaleti

Darth Bane, Sith'in Kara Lord'larından birisi olan erkek bir insandı. Klon Savaşlarından binlerce yıl önce yaşanan Sith-Jedi savaşında Jedi Düzeni'nin ellerinde yok olan Sith'in son hayatta kalan üyesiydi. Yaşayan tek Sith olarak Bane, iç savaşların Sith'i güçsüzleştirdiğine ve Jedi'ların onları yenebilecek duruma düşürdüğünü anladı. Bunu önlemek için Sith düzeninde bir değişiklik yaparak herhangi bir zamanda sadece iki Sith (bir Usta ve bir çırak) olabileceği kuralını koyan İkili Yönetim'i yarattı. Bu yeni Sith'ler, Jedi'ları gizlice yok etmek için bir komploya başlayacaktı. Bane sonradan kendisi ile birlikte Sith'in yenildiğini sanan Jedi'lar tarafından yenildi.

Sith Lordu Darth Sidious kimliğini gizleyen Yüce Şansölye Palpatine, Klon Savaşları döneminde Galaktik Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a dönüştürdü ve Jedi Düzeni'ni yok etti. Bu sayede Bane'in Jedi'dan almak istediği intikam alınmış olsa da zafer, Sith yirmi-üç yıl sonra aydınlık tarafa geçen Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker tarafından yok edildiği için kısa sürdü.

Biyografi

İkili Kural'ı Yaratmak

"Yarattın sen, İkili Yönetim'i"
Yoda, Darth Bane'in hayaletine
Darth Bane, Klon Savaşlarından binlerce yıl önce, Cumhuriyet'in Karanlık Çağında yaşayan bir Sith'in Kara Lordu idi. Onun zamanında, Sith'ler kişisel güç isteklerinin getirdiği açlık yüzünden iç savaşlar çıkarırdı. Bu iç savaşlar, Sith'in karanlık taraf düzeninin zayıflamasına ve sonuç olarak Jedi'ın Sith'i yok etmesine neden oldu. Darth Bane bu Jedi-Sith Savaşından sonra hayatta kalan tek Sith idi. 

Bu iç savaşların Sith'i güçsüzleştirdiğini anlayan Bane, yeni bir Sith felsefesi yarattı, İkili Yönetim. Aynı anda sadece iki Sith olabilecekti: Güç'ü elinde tutacak bir Usta, ve o gücü isteyecek bir çırak. Bane kendisine bir çırak aldıktan sonra gücü ve intikamı kovalayıp manipülasyon ve hileler ile Jedi'dan intikam almak olan yeni Sith yolunu döşerken bilgeliğini çırağına aktarmaya başladı. Jedi, Bane'in yeni felsefesini öğrenip Bane'i yenmiş olsa da Sith'i tamamiyle yok ettiklerine dair yanlış bir kanıya kapıldılar. Bane yenilse de, planları çırağı sayesinde var sürdürülmeye devam etti.

Bane'in ölümünden sonra kalıntıları, eski Sith anadünyası Moraband'daki Kara Lord'ların Vadisi'ndeki bir lahite yerleştirildi. Klon Savaşlarında Bane, Moraband'da gömülü olan son Sith Lordu idi.

Mirası

"İllüzyonsun, değilsin sen gerçek."
Yoda, Darth Bane'in hayaletine
Bane'in ölümünü izleyen yıllarda Sith, gölgelerin içinde gizlice galaktik hakimiyetlerinin tohumlarını ekerek intikam arayışını sürdürdü.Planlar,  Galaktik Cumhuriyet'in üzerinde bir güç sahibi olmak için Klon Savaşları'nı düzenleyen ve halk arasında Yüce Şansölye Palpatine olarak bilinen Darth Sidious tarafından devam ettirildi. Ayrıca, halkın Cumhuriyet'in Büyük Ordusu'na liderlik eden Jedi'lar hakkındaki düşüncelerini değiştirmek için Cumhuriyet ve Ayrılıkçılar arasında olan savaşı manipüle etti. Bunu yaparak Jedi Düzeni'ni yok edişini normal bir olaymış göstermiş oldu.

Savaş sırasında Jedi Büyük Ustası Yoda, ölümsüzlüğün sırrını bulmak için Moraband'daki Darth Bane'in mezarına girdi ve mezarda Kara Lord'un hayaletimsi bir vizyonunu gördü. Güç Rahibeleri tarafından kontrol edilen vizyon, Yoda'nın ölümsüzlüğü öğrenme yolundaki sınavının bir parçası olarak Jedi Ustası'nı karanlık tarafa geçmeye ikna etmeye çalıştı. Yoda bu çabayı reddedip Bane'in öldüğünü ve önünde beliren şeyin hiçbir şey teklif edemeyecek bir illüzyon olduğunu vurguladı, bunun üzerine hayalet yok oldu ve Yoda yoluna devam etti.

Savaş'ın sonu, Sith'in Jedi'dan almak istediği intikamı alması ile sonuçlandı. Sidious kendisini İmparator ilan etti ve Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a dönüştürdü. Sidious, Jedi'ı yok etmek için Cumhuriyet'in Büyük Ordusu'nun klon askerlerinin Jedi'a ihanet edip onları öldüreceği emir, Emir 66'yı bildirdi. Sidious, buna ek olarak Jedi'ın Sith'i yok edecek seçilmiş kişi olduğuna inandığı Jedi Şovalyesi Anakin Skywalker'ı karanlık tarafa geçirdi. Böylece, Darth Bane ile başlayan planlar başarıyla tamamlandı.

Yine de, Sidious'un yirmi-üç yıl sonra yenilmesi ile Sith'in zaferi kısa sürdü. Geri dönen bir Skywalker, kendiyle birlikte İmparator'u da öldürdü ve Darth Bane'in binlerce yıl önce harekete geçirdiği Sith'i yok etmiş oldu.

Kişilik ve yetenekler

Darth Bane bir insandı. Sith'in yok edilişine tanık olması, iç savaşların ve bencilliğin buna neden olduğunu fark etmesini sağladı. Tek hayatta kalan Sith olarak Sith'in devamlılığını sürdürmesi için sadece bir ustanın ve bir çırağın olabileceği İkili Yönetim'i benimsedi. Bu sayede gizlice Jedi'dan alacakları intikamın tohumlarını ekebilirlerdi.

Sahne arkası

Darth Bane Klon Savaşları

Darth Bane neredeyse Star Wars: Klon Savaşları animasyonunun "Mortis'in Hayaletleri" bölümünde Legends'daki görünümüyle ortaya çıkacaktı.

Tasarım

Darth Bane, George Lucas tarafından prequel üçlemesi için tasarlanmış ve ilk olarak Terry Brooks tarafından yazılan ve 1999'da basılan Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike'nin romanında ortaya çıkmıştır. Bane'in hikayesi, Drew Karpyshyn'ın yazdığı Yıkım Yolu, İkili Yönetim ve Kötülüğün Hanedanı kitapları çıkmadan önce birkaç referans kitabında ve çizgi roman sayesinde genişletilmişti. Bu hikayeler eskiden Genişletilmiş Evren olarak bilinen ve artık resmi canon (geçerli) olmayan Legends evreninin parçasıdır.