FANDOM

Darth adı Yıldız Savaşları film serisinde bazı Sith Lordları'nın kullandığı bir unvandır.

Tarihçe

Belirli Sith Lordları tarafından kullanılan bu unvanın kökeni tarihte kaybolur. Bu isimin bilinen ilk kullanıcıları Darth Malak ve Dart Revan olmasına rağmen kullanımı daha eskiye dayanır. Bazı Jedi tarihçilerine göre bu adın kökeni Rakathan'dır. Çünkü Rakathan dilinde darthia imparator, darr tah ölümsüz veya ölümü yenmiş anlamına gelir ve bu sözcüklerden türemiştir. Unvan, Sith Lordu Kaan tarafından kurulan Karanlık Kardeşliği döneminde, popülerliğini kaybetti.Çünkü Karanlık Kardeşliği eşit bir örgüttü ve Sithlerin eşit olduğunu vurgulayan bir felsefeye sahipti. Gelecekte bu anlayış yerini hiyerarşiye bırakmıştır. Kaan bu anlayışının Sithlerin doğasını bozduğunu fark eden Bane kardeşliği yeniden kurdu ve Darth Unvanını aldı. Daha sonra bu unvanı çırağına aktardı.[1]

Kullanımı

Unvan belli bir dönem Sithler arasında popülerliğini kaybetse de kullanımı asla bırakılmadı. Unvan başlangıçta Sithler tarafından istenirse kullanılıyordu. Daha sonra ustadan çırağa aktarılmaya başlandı. Filminde izlenilen bölümde iste bir Sith çırak aldığında ona Darth unvanıyla bir isim verir. buna örnek olarak 3. Bölümde Darth Sidious'un Anakin Skywalker'ı çırak olarak aldığı zaman Darth Vader adını koyması gösterilebilir.[1]

Darth Ünvanını Kullanan Sith Lordları

Kaynakça

  1. 1,0 1,1 The Complete Star Wars Encyclopedia

Also on FANDOM

Random Wiki