Fandom

Yıldız Savaşları Wiki

Bir Kuralı

122pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
İki tane yerine, şimdi sadece bir tane var— Sith Düzeni'nin kendisi. Sith'i tekrardan yarattım, Lord Bane, sizin de bir kez yaptığınız gibi. Ona bir amaç verdim. Güç, biri olmadan ne işe yarar?
Darth Krayt, Darth Bane'in holocron'una[src]

Bir Kuralı, Tek Sith'in rehberlik ilkesiydi. Önceki Sith ilkelerinin aksine, çatışmanın ve en güçlünün hayatta kalmasının yerine Bir Kuralı itaatlik üzerine odaklıydı.

Göz Atış

Güç "kendi" amacınadır. Onu "paylaşmak", onu "sulandırmaktır". Sen kendini kandırıyorsun, sahtekar-- Düzenin, sana ve kendisine karşı dönecektir.
―Darth Bane, Darth Krayt'a İki Kuralına uymadığı için uyarır[src]

Darth Krayt, kendi Sith Düzeni'ni yarattığında, Darth Bane'in İki Kuralını ortadan kaldırdı; bir seferde sadece iki Sith olmasını emir veren bir dikte; bir üstat ve bir çırak; biri karanlık tarafın güçünü somutlaştırmak, diğeri onu arzulamak için. Onun yerine, Bir Kuralını yarattı, o Bir, Sith Düzeni'nin kendisi, içindede yardımcılar, ustalar, lordlar ve sadece bir Sith'in Karanlık Lordu. Darth Bane'in düşüncesine göre güç, gücün amacı için vardı. Ama Darth Krayt'ın inancı, Sith'e ve onların güçüne bir amaç verdiğiydi.[1]

Krayt'in takipçileri, Bir Kuralının alıtnda, Sith'in Karanlık Lordu'na kör itaat ve mutlak sadakat öğreniyordu. Jedi Birliği'ne benzer bir şekilde, Sith Ustaları bir çırak eğitirdi. Fakat çıraklar, eğitimlerinden sonra ustalarını, Karanlık Lord'a sadakatlerini test etmek için öldürürlerdi. Çıraklarını hazır sayan ustalar, kendilerinin öldürülmelerine Krayt'ın emri olduğu sürece izin verirlerdi.[1]

Düzenin kendisini yoketmesini önlemek için Sithlerin rakamlarını azaltacağına, Krayt Sith felsefesini değiştirdi. Güç'e amaç verdiğini iddia etti. Bu, Sith'lerin Jedi'ların rakamlarına erişmesini sağladı. Ama Bane'in antik görüntüsü, Bir Kuralının Düzenin çöküşünün olucağını ve Sith'in Krayt'a karşı dönüceğini ısrarla söyledi.[1]

Ama bunun doğru olduğu sonunda kanıtlandı. Krayt'in hayatını sürdürmek için yaptığı araştırma sonucu, birçok takipçisi ondan kuşku duymaya başladı. Yine de, Darth Krayt'in tüm galaksiyi Sith hükümdarlığı altına alma vizyonunu sağlama almak için, III. Darth Wyyrlok, Karanlık Lord'u öldürdü.[2]

Ancak Karanlık Lord Krayt, Cade Skywalker'ın eşsiz Güç İyileştirme yöntemi olan Karanlık Nakil'le ölümden geri döndü ve galaktik baskınlığını geri aldı. Tekrardan Galaktik İmparator olduğunu ilân etti.[2]

Her şey istediği gibi gitmemişti. Bağımsız İttifakların Galaktik Federasyonu'ndan kalanlar ve Sürgündeki İmparatorluk'un yaptığı ittifak Coruscant'a saldırınca İmparator için her şey bitmişti. Cade Skywalker, Krayt'ı öldürmüş ve Darth Krayt'ın Galaktik İmparatorluğu çökmüştü. Ardından Krayt'ın varisi, Dath Nihl Sith Lordları'na geri çekilme emri verdi.[2]

Savaşın galip tarafı ise Üçlü Yönetim Galaktik Federasyon'u ilân etiler ve tüm bilinen galaksi tek bir güç altında birleşti.[2]

Kaynaklar

  1. 1,0 1,1 1,2 LegacyBroken
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 LegacyWar

Also on Fandom

Random Wiki