FANDOM

Canon

Anakin Skywalker, Güç'e yatkın bir erkek insandı, Galaktik Cumhuriyet'in Jedi Şövalyesi, Klon Savaşlarının kahramanı ve Jedi Düzeni'nin Seçilmiş Kişisiydi. Galaktik İmparatorluk'un yükselişe geçtiği dönemde ise Darth Vader olarak bilinirdi, Sith Vader, onlarca yıl boyunca Sith Ustasına hizmet etti ve birlikte İmparatorluk'un galaksi üzerindeki hükümetini pekiştirdiler ve bu sırada buldukça düzen yok olana kadar hayatta kalmış Jedi'ları avladılar. Vader, Cumhuriyeti Yeniden Kurma İttifakı'na karşı olan savaşa dahil olmasına rağmen Ölüm Yıldızı'nı yok olmaktan kurtaramadı. Bu süper-silah'ın yok olmasının ardındaki isim olan pilotun kendi çocuğu Luke Skywalker -Amidala ile birlikte öldüğünü düşündüğü çocuğu- olduğunu öğrendikten sonra Vader, Jedi'ı karanlık tarafa çekerek İmparator'u tahtından indirme planı yapmaya başladı. Hoth Savaşı'nı takiben, ikisi doğrudan Bespin'de karşılaştıklarında, düellolarının galibi olarak ortaya çıkan Vader, Skywalker'a kendisine katılmasını ve galaksiyi bir aile olarak, birlikte yönetmeleri için bir teklifte bulundu, ancak genç Jedi babasının teklifi reddetti ve dostlarının tarafına geri katılarak İmparatorluk'a karşı savaşa devam etti

İkili, 4 YSS'da, İmparator'un huzurunda bir kez daha karşılaştılar ve Skywalker galip geldi ancak babasını öldürüp Sidious'un yanındaki yerini almayı reddetti. Bunun üzerine Sith'in Karanlık Lordu, Skywalker'ın üzerine nefretini yağdırıp Güç Yıldırımları ile ona işkence etmeye başladı. Oğlunun ızdırap çekişini görmek, Vader'ın içindeki Anakin Skywalker'ın uyanmasına neden oldu ve çırak, ustasını öldürdü. Bunun karşılığını ise kendi canıyla ödedi. Luke'un babasını hayatta tutma uğraşlarına rağmen Anakin, ölümünü kabullenmeden önce oğlu ile birlikte son, huzurlu zamanını değerlendirmek istedi. Ölmeden önce Güç'ün aydınlık tarafını yeniden kabullenmesi Anakin'in ruhunun bir Güç Hayaletine dönüşüp eski ustaları Kenobi ve Büyük Usta Yoda'nın yanına gitmesini sağladı. Asilerin, Endor'daki kutlamasında Anakin, Kenobi ve Yoda'nın ölümsüz ruhları arkadaşları ile kutlama yapan Luke'u izledi.

Seçilmiş kişi olarak Güç'e dengeyi getirip Sith'i yok etmiş olsa da bu kehanet asla Güç'ün karanlık tarafını yok etme gibi bir bölüm barındırmıyordu. İmparatorluk'un düşüşünü izleyen yıllarda, Ben Solo -Anakin'in kızı Prenses Leia Organa'nın oğlu- büyük-babası gibi karanlık tarafa yöneldi.

Luke'un Jedi Düzeni'ni yeniden kurma çabasını yok ettikten sonra Solo, Kylo Ren kimliğini benimsedi ve Yüce Lider Snoke'un altında Ren Şövalyeleri'nin Ustası oldu. Snoke ve Ren karanlık tarafta güçlü olmasına rağmen ikisi de Sidious ve Vader ile son bulan Sith'lerden değillerdi. Ren, amcası, son kalan Jedi Luke Skywalker'ı öldürerek Vader'ın mirasını tamamlamayı amaçladı, büyük-babasının aksine Ren, ustasını devirmeyi başardı ve Yeni Cumhuriyet'in çöküşü sırasında yükselen güç olan Yeni Düzen'in Yüce Lideri oldu.

Biyografisi

Çocukluğu

Anakin daha küçük yaşta olmasına rağmen Padmé Amidala ile arasında bir bağ kurdu. Daha küçük yaşta olmasına rağmen Anakin Padme'nin kalbini kazanmıştı. Anakin Naboo Kraliçesi ve Jedi'ların oradan çıkması için gerekli olan malzemeyi bir yarışta kazanması gerekiyordu. Anakin yarışa katıldı kazanırsa hem parçayı alacak hem de kölelikten kurtulacaktı. Yarış için kendi aracını kullandı. Yarış içerisinde aksaklıklar yaşasada yarışı kazandı ve böylece kölelikten de kurtulmuş oldu. Anakin yanında annesinide istiyordu ama sadece Anakin kölelikten kurtulmuştu. Anakin annesine veda etti ve Tatooine'den ayrılmak üzere gemiye gitti. O arada bir Sith olan Darth Maul onları yakaladı Qui-Gon ile küçük bir düello yaptı ve kimse zarar görmeden Qui-Gon gemiye binerek oradan uzaklaştı.

Jinn onu konseyin huzuruna çıkardığında onun bir Jedi olması için onlarla konuştu ama konsey buna karşı çıktı. O anda da Naboo istilası devam etmekteydi. Jinn ve padawanı Obi-Wan Kenobi Padme Amidala'yı da yanlarına alarak Naboo'ya döndüler. Tam hangardan çıkacaklardı ki Darth Maul karşılarına çıktı. Amidala ve askerleri başka yöne giderken Jedi'lerde Darth Maul ile düelloya girdiler ve Anakin'e gemide kalmasını söylediler. Anakin istemese de öyle yaptı. Bir anda R2-D2'yu da gemiye alıp uzaya doğru yola çıktı.Bindiği gemi bir Naboo N-1 starfighter'dı. Anakin o mekikle Ayrılıkçıların gemisine girdi. Orayı havaya uçurdu. Anakin sayesinde droidler kapanmıştı. Naboo istilası sona ermişti bu savaş sonunda Qui-Gon Jinn ölmüştü. Obi-Wan konseyin huzuruna Anakin'i çıkardı sonuç ise Obi-Wan Anakin'i çırak olarak aldı.

Gençliği

Anakin ve ustası Obi-Wan Kenobi uzunca süren bir savaştan dönmüşlerdi. Bu savaştan sonrada onlara Padme Amidala'yı koruma görevi verildi. Bir akşam vakti Padme'yi yatağında öldürmek isteyen bir ödül avcısı odaya bir kaç solucan bıraktı. Anakin ve Obi-Wan o solucanları hissederek hemen hızlıca Padme'nin odasına girdiler Anakin bir anda yatağa çıktı ve o yaratıkları ışın kılıcıyla kesti ve ustası ile birlikte o ödül avcısının peşinden gittiler. Anakin annesini görmek için Tatooine gittiğinde annesinin kaçırıldığını öğrendi ve hemen kurtarmak için harakete geçti annesini kurtarmıştı ama annesi ölüyordu annesini eve götürdü. Annesi ölmüştü onu gömdü ve geri Coruscant'a döndü. 22 BBY'de Klon Savaşları'nın patlak vermesinden sonra Skywalker çıraklığını Obi-Wan Kenobi altında tamamladı. Geonosiste Obi-Wan'ı kurtarması gerekirken Padme ile yakalandı. Oradan da diğer Jedi'lar sayesinde kurtuldular. Sonra ise Jedi'lar Klon Askerler tarafından kurtuldular. Arenadan bir LAAT ile çıktılar Kont Dooku'nun peşinden gittiler. Dooku'yu bir yerde sıkıştırdılar ve orada 2'ye 1 düelloya girdiler. Anakin orada sağ kolunu kaybetti. Tam ikisini de Dooku öldürcek iken Yoda geldi ve eski çırağı ile savaşarak onları kurtardı.

Kaynaklar