FANDOM

Canon

Anakin Skywalker (sonra Darth Vader) Shmi Skywalker'ın oğlu,[1]Padmé Amidala'nın kocası,[2] Luke Skywalker'ın ve Leia Organa Solo'nun babası,[3][4] Jaina'nın[5] Jacen'ın,[5] Anakin Solo'nun[6] ve Ben Skywalker'ın[7] büyük babası, Kol ve Nat Skywalker'ın atası[8] idi.

Anakin Skywalker 41 YSÖ tarihinde Tatooine'nde doğmuştur. Annesi olan Shmi Skywalker gibi küçük Ani'de Watto'nun kölesiydi. Anakin'in babası yoktu. Anne ve oğlu arasında baba kavramı yoktu. Büyük Jedi Üstad'ı Qui-Gon Jinn onu bulduğunda onun Midi-chlorians'lar tarafında yaratıldığını düşündü. Hiç babası olmaması ve annesinin bu konu hakkında bir şey dememesi bu şüpheyi ister istemez yaratıyordu. Qui-Gon Anakin'den bir kan örneği aldı bu kan örneğinin sebebi onun içinde bir Jedi olmaya yetecek kadar midi-chlorians varmıydı diye bakmak içindi. Kan örneğini aldı ve sonuç inanılmazdı. Çıkan sonuç Usta Yoda'da dahi yoktu tam 20.000 midi-chlorianstı. Bu şu demek oluyordu ki Anakin doğru eğitilirse büyük bir Jedi olacaktı. Anakin Qui-Gon Jinn'e bir soru sordu "Ben bir Jedi olacak mıyım?"diye ve Qui-Gon'da "Evet olacaksın".

Biyografisi

Çocukluğu
Anakin daha küçük yaşta olmasına rağmen Padmé Amidala ile arasında bir bağ kurdu. Daha küçük yaşta olmasına rağmen Anakin Padme'nin kalbini kazanmıştı. Anakin Naboo Kraliçesi ve Jedi'ların oradan çıkması için gerekli olan malzemeyi bir yarışta kazanması gerekiyordu. Anakin yarışa katıldı kazanırsa hem parçayı alacak hem de kölelikten kurtulacaktı. Yarış için kendi aracını kullandı. Yarış içerisinde aksaklıklar yaşasada yarışı kazandı ve böylece kölelikten de kurtulmuş oldu. Anakin yanında annesinide istiyordu ama sadece Anakin kölelikten kurtulmuştu. Anakin annesine veda etti ve Tatooine'den ayrılmak üzere gemiye gitti. O arada bir Sith olan Darth Maul onları yakaladı Qui-Gon ile küçük bir düello yaptı ve kimse zarar görmeden Qui-Gon gemiye binerek oradan uzaklaştı.

Jinn onu konseyin huzuruna çıkardığında onun bir Jedi olması için onlarla konuştu ama konsey buna karşı çıktı. O anda da Naboo istilası devam etmekteydi. Jinn ve padawanı Obi-Wan Kenobi Padme Amidala'yı da yanlarına alarak Naboo'ya döndüler. Tam hangardan çıkacaklardı ki Darth Maul karşılarına çıktı. Amidala ve askerleri başka yöne giderken Jedi'lerde Darth Maul ile düelloya girdiler ve Anakin'e gemide kalmasını söylediler. Anakin istemese de öyle yaptı. Bir anda R2-D2'yu da gemiye alıp uzaya doğru yola çıktı.Bindiği gemi bir Naboo N-1 starfighter'dı. Anakin o mekikle Ayrılıkçıların gemisine girdi. Orayı havaya uçurdu. Anakin sayesinde droidler kapanmıştı. Naboo istilası sona ermişti bu savaş sonunda Qui-Gon Jinn ölmüştü. Obi-Wan konseyin huzuruna Anakin'i çıkardı sonuç ise Obi-Wan Anakin'i çırak olarak aldı.

Gençliği
Anakin ve ustası Obi-Wan Kenobi uzunca süren bir savaştan dönmüşlerdi. Bu savaştan sonrada onlara Padme Amidala'yı koruma görevi verildi. Bir akşam vakti Padme'yi yatağında öldürmek isteyen bir ödül avcısı odaya bir kaç solucan bıraktı. Anakin ve Obi-Wan o solucanları hissederek hemen hızlıca Padme'nin odasına girdiler Anakin bir anda yatağa çıktı ve o yaratıkları ışın kılıcıyla kesti ve ustası ile birlikte o ödül avcısının peşinden gittiler. Anakin annesini görmek için Tatooine gittiğinde annesinin kaçırıldığını öğrendi ve hemen kurtarmak için harakete geçti annesini kurtarmıştı ama annesi ölüyordu annesini eve götürdü. Annesi ölmüştü onu gömdü ve geri Coruscant'a döndü. 22 BBY'de Klon Savaşları'nın patlak vermesinden sonra Skywalker çıraklığını Obi-Wan Kenobi altında tamamladı. Geonosiste Obi-Wan'ı kurtarması gerekirken Padme ile yakalandı. Oradan da diğer Jedi'lar sayesinde kurtuldular. Sonra ise Jedi'lar Klon Askerler tarafından kurtuldular. Arenadan bir LAAT ile çıktılar Kont Dooku'nun peşinden gittiler. Dooku'yu bir yerde sıkıştırdılar ve orada 2'ye 1 düelloya girdiler. Anakin orada sağ kolunu kaybetti. Tam ikisini de Dooku öldürcek iken Yoda geldi ve eski çırağı ile savaşarak onları kurtardı.

Kaynaklar

  1. Bölüm I - Gizli Tehlike
  2. Bölüm II – Klonların Saldırısı
  3. Bölüm III – Sith'in İntikamı
  4. Bölüm V – İmparatorun Dönüşü
  5. 5,0 5,1 Thrawn ÜçlemesiSon Emir
  6. Jedi AkademiJedi Arayısı
  7. Yeni Jedi TarikatıBalance Point
  8. LegacyBroken